Orginal en cheva 327. Nu byggs en 383 stroker! fritt fram för den som tycker att det är intressant att följa och som bevis för att endel tror att de är skit lätt att hämta hästar och vrid ur en v8."äh byt insug åh kam!"... Visa mer
ja nu blir det en HERRE jävlarns uppdatering igen! nu har allt från USA landat i garaget och nästan allt är hemma Låter bilderna tala lite för sig själva
Fint! Top deckat? Vad fick du ge för brons styrningarna?
jo de blev jäkligt fint de är toppdeckat, line honat och borrat ska göra en uppdate i möran på alla delarna som har kommit läre kolla upp va priset på styrningarna blev, är inget jag har i huvet just nu 6
hej hallå här igen! nu är inte klockan så mycket och tiden finns till så nu blire en trevlig bild uppdate USA prylarna ligger så snällt och väntas på att få plösas ner men det är lite jobb kvar på blocket innan det sker
här har vi ett stycke vevparti
Nya kolvarna
Eagle stakarna!
Nya kammen och lyftarna.
lite info om kammen om det är någon som vill veta!
Avgas och insugs ventiler
Kamdrivning (Upp och ner)
ARP till ramlager överfallen.
Ventilfjädrar!
Rullvipper med högre utväxling. innebär att de behövs fräsas i topparna för att stötstängerna skall gå fritt.
Smått och gott!
Ventilknaster
Ventiltätningar
Ventilfjäderbrickor
Värre Oljepump
Startkrans
Ballanserings intyg på Stroker kittet
Nu kommer lite diverse bilder bara
Kommer med mer uppdateringar i morgon då jag ska dona på lite i garaget! Bl.a på Förgasaren jag köpte och på blocket som jag ska försöka bli klar med i morgon
så en liten uppdate! här kommer en Bild på min nya förgasare. så har jag äver skaffat ett Performer RPM Airgap insug oxå dock inte hunnit knäppa nån bild på det än
Jag har en liten funderare! klurar på om jag ska bygga nytt kardan på bilen. mitt som sitter på är ganska tanigt och ser riskabelt ut om det börjar bli lite pullver som skall ner i backen. har ni några förslag på vad man ska bygga på? mitt är ju från en 240 men man kanske skulle bygga på 740 kardan som ser betydligt grövre ut?
förövrigt så har jag hämtat ut färg till blocket och nästan slipat klart det utvändigt sen nu senare i veckan så blir det slipning för frigång av stakarna i blocket
Dom röda markeringarna visar(Ungefär) vart de måste slipas bland annat för fri gång av vevstakarna
Senast redigerat av ForsaFrasse (17 februari 2014)
Ja läre be om usäkt för att det har stått stilla i bygg tråden. Det har hänt en del prylar iaf och blocket är klart i sig och ihopbyggt. topparna är strax klar och bänkning är innom synhåll! Jag har ju en Japanare som fick för sig att pajja mitt i allting oxå så jag har 2st lik som står..... återkommer strax med uppdatering!
Ja läre be om usäkt för att det har stått stilla i bygg tråden. Det har hänt en del prylar iaf och blocket är klart i sig och ihopbyggt. topparna är strax klar och bänkning är innom synhåll! Jag har ju en Japanare som fick för sig att pajja mitt i allting oxå så jag har 2st lik som står..... återkommer strax med uppdatering!