Yo skrev:
BNRacing skrev:
motorgalen skrev:
Kul med nybyggen:) Ang. Motorplacering med 38%reglen (tvåans cylinder i centrum) så gäller den bara konverterade bilar dvs inte redan bakhjulsdrivna. Sen skall det sitta en " hästsko" som kan fånga upp kardan om den går av, står i TR SN. Ett tips är att bygga en låda i reshjulsbaljan där du lägger fläkt sugande och får kyler liggande. Byggde så i min och de funka klockrent. V70 fläkt och 760 kyl
som sagt bara ett tips;)
okej bra att veta tills framtiden då vi planerar att bygga på en audi quattro och konvertera den till endast bakhjulsdrift o köra klass 1 supernationell med den om några år när man lärt sig
Ja vi har tänkt bygga något i den stilen som en häst sko ska även bygga en spräng kåpa som sätts mellan kardan och växellåda som snurrar med kardan, som på topfuel dragsters (pappa är gammal topfuel mekaniker så han har så jäkla mycket ideer där ifrån. Jaa det var en smart lösning det tål att tänka på, vill ha hög finnish på arbetet med och det är ju jäkligt manligt med 2 fläktar som syns genom bakluckan på en stående kylare
Vad är kylaren till?
Vattnet kanske;)
Men tänk på att en BMW är rätt tung så lägg tid på att skrapa bort att isolermattor på golv och i dörrar;)
Män utan hjärna, kör bilar med stjärna