2658
Sök

-96 850 droppar soppa, med bild

Tidsoptimistisk påkämpare
126 Inlägg
19 december 2013
Trådstartare
Tjenare!

Jag har ett myskoproblem med min 850, den droppar soppa. Jag har bara sett dropparna när bilen är igång och motorn är kall. Endast någon enstaka droppe har jag märkt när bilen är varm.

http://i.imgur.com/8vgsHtZ.jpg?1?9682

Någon som har en aning om vad som kan vara felet här? Har haft bilen på lyft och kikat under bilen, men hittar ingen läcka i slangarna. Märker heller inte värst mycket på mätarn. Droppet kommer från någonstans framtill i bilen, av droppspåret/färdrutten att döma.

Stort tack på förhand, börjar bli akut! smile

Forummoderator
26 349 Inlägg
19 december 2013
Någon slang till fuelrailen eller liknande? Letat sprickor?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

186 Inlägg
19 december 2013
Lys med en tändare vid motorn så lär du hitta läckan! Annars kan du hissa upp bilen och låta en polare starta bilen så ser du förhoppningsvis var det kommer ifrån!

Tidsoptimistisk påkämpare
126 Inlägg
19 december 2013
Trådstartare
Mack skrev:
Någon slang till fuelrailen eller liknande? Letat sprickor?

Har sniffat och lyst där med motorn igång, jag ser inga ytor täckta av bensin och ingen annorlunda lukt heller. Motorn både igång och av, ingen skillnad sad Vanligt att den lilla 90gradersslangen spricker, men det borde väl inte resultera i en så "fin" form på dropparna på vägen, och så borde det väl stinka bensin i motorutrymmet?

Roennis skrev:
Lys med en tändare vid motorn så lär du hitta läckan! Annars kan du hissa upp bilen och låta en polare starta bilen så ser du förhoppningsvis var det kommer ifrån!

Haha, funderade på att trycksätta tanken genom att rikta gasbrännare i påfyllningsröret big_smile
Jag har haft hissen på lyft med motorn igång (svårt att hinna till en lyft utan att motorn blir varm däremot) men ser inga droppar FÖRMODLIGEN för att motorn är varm, och jag ser heller inga blöta ytor som luktar bensin, det verkar bara vara vatten hmm

Sök