Saab_2takt skrev:
jerkan_saab skrev:
Ser bra ut! Lite rost får man räkna med på en gammal bil men ser rätt ok ut ändå

håller på med en saab 99 å där använder jag kallpressad linolja för att hejda rosten, verkar funka fint

Kul att höra!! Trevlig bil 99an med!

Jodå för att vara en sådan gammal bil så är det ju förväntat, men använder du dig av sån linolja som man betsar träbåtar med då? Känns fel på något vis men man har haft fel förr

Jo den e lite udda 99an och nu iår blev den veteran med så då tänkte jag att det kan va dags att få ut den på vägarna igen efter 7 år i garaget

jag vart riktigt skeptisk till det med i början men så har jag provat mig fram med olika metoder att stoppa rosten och detta verkar vara rätt hyggligt faktiskt, det handlar ju om att få det helt lufttätt när man rostlagat och det är svårt att få den, i synnerhet om det har varit gravrost. Tex om man blästrar en yta som blir lite skrovlig så är det svårt att få färgen att riktigt bita in överallt så det blir 100% lufttätt. Man kan till och med måla över linoljan med rostskyddsfärg innan den riktiga lackbättringen görs, dock får man stryka på ganska lite för linolja tar lång tid på sig att torka :p ändå som är bättre är om du kan blästra det riktigt rent, rostätare å Hammarlack är inget att ha på rost

kan berätta mer om detta om intresse finns , tänkte lägga upp det i en projekttråd med

vet ej om det är sånt man har till båtar eller ej, det viktiga är att den är kallpressad å inte kokt

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)