9000Griffin skrev:
Saab_2takt skrev:
Juvakka skrev:
Det är alltså bakom instrumentpanelen (snarare knäpanelen om man ska vara nogran) jag menar, där a-stolpen går ner innanför skärmarna på bilen. Nere där är knäpanelen fastskruvad med en skruv på varje sida. Min har läckt genom dem skruvarna, samt där boxen är fastskruvad och där listerna som fäster mattan i framkant av dörrarna sitter.
Dräneringen från mellan vindruta och huv går ner där. Min saknar dräneringsslangar från rännan under rutan så vattnet rinner längs a-stolpen ner, vet att farsans 900 93:a har dräneringsrör men det kanske inte fanns på dem äldre.
Goddagens!
Man blir så glad av sådana långa och välformulerade svar! Stor tummen upp på de!

Får kolla upp det imorgon om jag hinner! Btw Såg din bil på saabfestival som var i år. Mycket fin bil du har, jag strävar mot något liknade så man har allt kollat in din bil

God jul på er även om de är lite sent! Fick vänstra strålkastarglaset av farsan idag så får dra på de imorgon

Simma lugnt!
Hej

trevligt projekt kommer att följas.. kolla gärna mitt...
Kan rekomendera dej att kolla gummi damasken där växelföraren från växelspaken till växellådan går genom torpedväggen.. den va helt slut på min därför mitt golv på förasidan är kass för man ser att det kommit in där och runnit ner på tunnlen och ner på förar golvet...

bara ett tips
Goddag! De är kul att du tycker det! Har följt ditt med sen länge tillbaks! Alltid kul att se var andra gör med sina 900or

Okaj! Är det denna damask du tänker på i bilden nedan? Inringat med rött. Kollade faktiskt inte den så noga när jag plockade ner interiören men den såg i alla fall fin ut. Hoppas den håller lite till

![https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-5efa46be4c0f64741f50952daf8b7b3e.jpg]()
Senast redigerat av Saab_2takt (24 september 2014)