4482
Sök

Vilka bilar anser du är plastiga och varför?

Livsnjutare
1 707 Inlägg
22 december 2013
#21
Mattyyy skrev:
HereComesTrouble skrev:
Mattyyy skrev:
Hmm, De flesta amerikanska moderna bilarna känns plastiga och extremt billiga invändigt tyvärr. Några exempel på det är bl.a  :

Dodge Ram
Chrysler Stratus
Ford Mustang
Chevrolet Avalanche/Tahoe/Suburban
Corvette
Camaro

Koreanska bilar känns otroligt billiga och plastiga också. Där finns ingen kvalitétskänsla överhuvudtaget.
Min Renault Clio -95 känns också billig och plastig.
BMW E46 känns också ganska plastig.
Lite halvmoderna japanare (95-05 typ) brukar också kännas billiga samt plastiga.

Golf är verkligen höjdpunkten av kvalitetskänsla?
Den känns inte billig och plastig? wink

Nej, Jag har aldrig påstått att det är höjdpunkten av kvalitét. Visst, den är väl plastig men inte så mycket som en modern bil direkt.

Sluta klanka ner på alla andras bilar också.

Corvette är inte världens bästa bil som du verkar tro.

Snälla, leta reda var jag sagt att det är världens bästa bil?
Försöker bara få trög tänka individer att förstå att den inte är ett dugg plastigare än några av era kvalités monster. Så läs igenom allting igen och säg att det inte stämmer !?

Livsnjutare
1 707 Inlägg
22 december 2013
#22
Evildan skrev:
Mattyyy skrev:
HereComesTrouble skrev:

Golf är verkligen höjdpunkten av kvalitetskänsla?
Den känns inte billig och plastig? wink

Nej, Jag har aldrig påstått att det är höjdpunkten av kvalitét. Visst, den är väl plastig men inte så mycket som en modern bil direkt.

Sluta klanka ner på alla andras bilar också.

Corvette är inte världens bästa bil som du verkar tro.

Inlägg 17600 i tråden lustiga annonser:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … &p=880
"Fast jag spyr inte över andras bilar som sagt, vill du åka runt i skit så är det ditt val." roll

Roade mig åtminstone.

Det mesta jag får göra är att försöka förklara för grottmänniskor som dig att det är ingen skillnad på inredningskvalitén i ditt badkar och i tex Corvette, det är du mfl som klankar ner på amerikanska bilar och inte tvärtom kompis!

5 111 Inlägg
22 december 2013
#23
Kan inte plast vara kvalitet då?
En gammal perstorpsplatta är ju nästan omöjlig att slita ut utan att vara rent vårdslös...


Evildan
22 december 2013
#24
HereComesTrouble skrev:
Evildan skrev:
Malheus skrev:

What?

TMI: Tjänstevikt, kg: 1400 för 156an. wink

OT: Kia är plastiga.. Men även Fordar "känns" plastiga. Okej, inredningen sitter bra och låter "inget" men det är ju monterat med så gott som bara clips.

Mittkonsolen på min bil sitter inte med något clips, utan ~ 8 skruv istället.

Tänkte för rättvisans skull även ta fram vikten på en C6 Targa istället för den Cab som jag slog på då en Cab oftast är tyngre än versionen med tak, inte här, en Targa väger istället 1540kg i tjänstevikt roll
AUS789 för den nyfikne.

Återigen, kunskap innehas tyvärr inte av alla.

En sportbil behöver en stor motor, en bra hållbar drivlina och växellåda. Ordentlig vridstyv ram, bromsar mm.
För en oinvigde så väger allting sånt..det går av förklarliga skäl inte att bygga en sportbil som ett badkar, då skulle den rasa direkt.

Jasså, det är därför en Caterham 7 väger 720kg i tjänstevikt och då kör 8or runt din överviktiga jänkare.
Men, nej kunskap och fakta innehas inte av alla vilket du återkommande bevisar i denna diskussion.
Jag ids inte lägga mer tid på någon så ignorant och likriktad i sitt tänkande och låter härmed denna diskussion vara avslutad för min del.

1 509 Inlägg
22 december 2013
#25
Lite lustgt att beskylla amerikanska pickuper för att vara plastiga, det är ju faktiskt lastbilar och dem är till för att vara funktionella. Men om man ska jämföra amerikanska, europeiska och japanska pickuper så vet nog jag vilken jag skulle välja..

http://www.diariomotor.com/imagenes/2008/09/toyota_hilux_2009_13.jpg
http://files.conceptcarz.com/img/Nissan/Nissan-Navara_Interior_Image-01-1680.jpg
http://www.trendzcar.com/wp-content/uploads/2012/05/2012-Mitsubishi-L200-Barbarian-Black-Interior-10.jpg

http://www.arpem.com/coches/coches/volkswagen/amarok/fotos/2010/volkswagen-amarok-interior.jpg

http://chinaphotomall.info/wp-content/uploads/2013/11/2013-dodge-ram-1500-interior-pwuv7fkx.jpg
http://image.trucktrend.com/f/truck-of-the-year/2013-truck-of-the-year-contender-ford-f-150-ecoboost-supercrew/45467601/2013-ford-f-150-interior.jpg
http://driverblogs.com/en/media/2/12111/8803/14450/2014_Chevrolet_Silverado_1500_LTZ_Crew_Cab_Interior.jpg

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

...has left the building...
4 474 Inlägg
22 december 2013
#26
Evildan skrev:
Men, nej kunskap och fakta innehas inte av alla vilket du återkommande bevisar i denna diskussion.
Jag ids inte lägga mer tid på någon så ignorant och likriktad i sitt tänkande och låter härmed denna diskussion vara avslutad för min del.

+1

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Livsnjutare
1 707 Inlägg
22 december 2013
#27
Volvo544special65 skrev:
Kan inte plast vara kvalitet då?
En gammal perstorpsplatta är ju nästan omöjlig att slita ut utan att vara rent vårdslös...

I min värld ja, i grottmänniskans? nej.

5 111 Inlägg
22 december 2013
#28
Ska vi nu bara prata inredningar så borde väl min Volvo PV vinna över vilken modern bil på den här sidan miljonen som helst, där finns ju nästan ingen plast alls, bara lackerad plåt.

Vilken är mer ombonad invändigt? En PV eller vilken jäkla modern billig plastig korean som helst? wink


Evildan
22 december 2013
#29
Volvo544special65 skrev:
Kan inte plast vara kvalitet då?
En gammal perstorpsplatta är ju nästan omöjlig att slita ut utan att vara rent vårdslös...

Visst är det du föreslår genuin kvalité, det är däremot stor skillnad på polymerers olika blandningar.

1 509 Inlägg
22 december 2013
#30
Om corvetten anses vara överviktigt, vad anser då herr Evildan om Nissan GT-R med sin tjänstevikt på 1860 kg? men som ändå spöar i princip allt som kommer i dess väg?

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
22 december 2013
#31
Evildan skrev:
HereComesTrouble skrev:
Evildan skrev:

Tänkte för rättvisans skull även ta fram vikten på en C6 Targa istället för den Cab som jag slog på då en Cab oftast är tyngre än versionen med tak, inte här, en Targa väger istället 1540kg i tjänstevikt roll
AUS789 för den nyfikne.

Återigen, kunskap innehas tyvärr inte av alla.

En sportbil behöver en stor motor, en bra hållbar drivlina och växellåda. Ordentlig vridstyv ram, bromsar mm.
För en oinvigde så väger allting sånt..det går av förklarliga skäl inte att bygga en sportbil som ett badkar, då skulle den rasa direkt.

Jasså, det är därför en Caterham 7 väger 720kg i tjänstevikt och då kör 8or runt din överviktiga jänkare.
Men, nej kunskap och fakta innehas inte av alla vilket du återkommande bevisar i denna diskussion.
Jag ids inte lägga mer tid på någon så ignorant och likriktad i sitt tänkande och låter härmed denna diskussion vara avslutad för min del.

Vi kanske ska hålla oss till bilar med kaross?

En gokart är också snabbare på en gokart bana...
Men rakt fram? Nej.
Fungerar den bättre vardags körning?
Knappast..

Det var du, experten som startade tråden...:p

Livsnjutare
1 707 Inlägg
22 december 2013
#32
dawwe skrev:
Evildan skrev:
Men, nej kunskap och fakta innehas inte av alla vilket du återkommande bevisar i denna diskussion.
Jag ids inte lägga mer tid på någon så ignorant och likriktad i sitt tänkande och låter härmed denna diskussion vara avslutad för min del.

+1

-1

1 412 Inlägg
22 december 2013
#33
Bilar nyare än ca 1975 hamnar i "plastig" kategorin hos mig.

Sen finns det ju olika delar inom dom plastiga bilarna. Nyare amerikanska är ju uppenbart plastiga medans t.ex tyska bilarnas plast försöker imitera riktiga material.
Senast redigerat av OpelP1 (22 december 2013)

Forummoderator
18 004 Inlägg
22 december 2013
#34
Alfa 166:an jag hade förra sommaren. Snacka om plastigt smäck. Men den gick friskt. 300C:n ger inte heller ngt större intryck inuti.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Muttley
22 december 2013
#35
OpelP1 skrev:
Bilar nyare än ca 1975 hamnar i "plastig" kategorin hos mig.

Sen finns det ju olika delar inom dom plastiga bilarna. Nyare amerikanska är ju uppenbart plastiga medans t.ex tyska bilarnas plast försöker imitera riktiga material.

Ja passaten så går plasten sönder smile 


Nä men passat är extremt plastig,  har testat en 2010 och kör sj med en 2012 i jobb.     Tycker de är rätt plastiga, men kan inte klaga för jag betalar inte för de själv.

Min egna cadillac cts 2004 känns bättre än passaten men ändå plastig.  Tyvärr delar den ju vissa delar med saab.

dab-master
166 Inlägg
22 december 2013
#36
Evon känns kanske lite plastig tongue men men 1280 i tjänstevikt så

Pika pika! Fumo, mofu, mofumo, fumoffu!
- Pikachu - Bonta-kun

Forummoderator
18 004 Inlägg
22 december 2013
#37
HampeB skrev:
Evon känns kanske lite plastig tongue men men 1280 i tjänstevikt så

Men det är väl ändå lite okej? Den ska ju gå fort runt hörnen och inte väga som en finlandsfärja...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

dab-master
166 Inlägg
22 december 2013
#38
Dieselsmurfen skrev:
HampeB skrev:
Evon känns kanske lite plastig tongue men men 1280 i tjänstevikt så

Men det är väl ändå lite okej? Den ska ju gå fort runt hörnen och inte väga som en finlandsfärja...

Ja jag menade inte att det var något illa smile Nä det är nästan lite vad man ska förvänta sig i en sån bil

Pika pika! Fumo, mofu, mofumo, fumoffu!
- Pikachu - Bonta-kun

Evildan
22 december 2013
#39
Evildan skrev:
trubbelturbo skrev:
Om corvetten anses vara överviktigt, vad anser då herr Evildan om Nissan GT-R med sin tjänstevikt på 1860 kg? men som ändå spöar i princip allt som kommer i dess väg?

Den är tung.
Den väger alltså 30kg mer än en W126 560sel -86 som har V8, elstyrt fram/baksäte, ortopedstolar och all för den tiden tänkbar utrustning och lite till samt är 5160mm lång.
Senast redigerat av Evildan (22 december 2013)

DMNDphoto
727 Inlägg
22 december 2013
#40
trubbelturbo skrev:
Lite lustgt att beskylla amerikanska pickuper för att vara plastiga, det är ju faktiskt lastbilar och dem är till för att vara funktionella. Men om man ska jämföra amerikanska, europeiska och japanska pickuper så vet nog jag vilken jag skulle välja..

http://www.diariomotor.com/imagenes/200 … 009_13.jpg
http://files.conceptcarz.com/img/Nissan … 1-1680.jpg
http://www.trendzcar.com/wp-content/upl … ior-10.jpg

http://www.arpem.com/coches/coches/volk … terior.jpg

http://chinaphotomall.info/wp-content/u … uv7fkx.jpg
http://image.trucktrend.com/f/truck-of- … terior.jpg
http://driverblogs.com/en/media/2/12111 … terior.jpg

Skulle jag köpa en pickis idag hade jag helt klart köpt en Ford Raptor eller en Dodge Ram. Bilarna må vara plastiga men nog fan gillar jag dom ändå. Helt klart så är ju us-pickisarna överlägsna jämfört med japs/euro pickisar.

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710


Sök