Jag anser att flertalet "moderna" USA-bilar har en billig känsla i de -feta- -glansiga- plastdetaljerna.
En Europeisk eller Asiatisk bil har generellt en betydligt mera industriell hållbar känsla i sina plastdetaljer, vilket givetvis inbegriper de olika Chevroleter vi fått från Korea de senaste åren.
Audin... början kändes för plastig tillåme växelspaken känns plastig/billig.. men nu efter ha skaffat nissan så tar den priset på den punkten... Mazdan var mer välbyggt kändes de som (323F Sport -01)
Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Lär nog hålla med dig angående jänkarna, men vill även lägga till koreanska bilar på listan. Snyggt å så är det i dom men känns inte så skönt att ta på. Om man tar en golf 5 eller 6a så är den plastig men känns gedigen när man tar på den och den känslan saknas i många asiatiska bilar tycker jag Fast kanske är bortskämd när man åker tyskt. Lite de ja gillar med min bil, finns knappt en plastbit som ser ut som plast. Den plast som finns är oftast klädd eller ersatt med äkta trä
Jag anser att flertalet "moderna" USA-bilar har en billig känsla i de -feta- -glansiga- plastdetaljerna.
En Europeisk eller Asiatisk bil har generellt en betydligt mera industriell hållbar känsla i sina plastdetaljer, vilket givetvis inbegriper de olika Chevroleter vi fått från Korea de senaste åren.
Så upplever jag de olika materialens egenskaper.
Lägger till badkaret (Prius), passat, bmw (fram till E46/E39).
Pinsamt dåligt kvalité på bilar som man kallar Premium (BMW).
Hmm, De flesta amerikanska moderna bilarna känns plastiga och extremt billiga invändigt tyvärr. Några exempel på det är bl.a :
Dodge Ram Chrysler Stratus Ford Mustang Chevrolet Avalanche/Tahoe/Suburban Corvette Camaro
Koreanska bilar känns otroligt billiga och plastiga också. Där finns ingen kvalitétskänsla överhuvudtaget. Min Renault Clio -95 känns också billig och plastig. BMW E46 känns också ganska plastig. Lite halvmoderna japanare (95-05 typ) brukar också kännas billiga samt plastiga.
KVD Tjorven, Chevrolet Corvette och Pontiac Fiero. Knacka på karossen och du får svaret varför.
Glöm inte Reliant!
Vill inte vara sån, men i princip alla moderna sportbilar är tillverkade i komposit..
En av poängerna med en sportbil är att hålla ner vikten..
En Corvette C6 -05 väger enligt bilregistret 1520kg i tjänstevikt, då har man i mitt tycke misslyckats med att hålla ned vikten på en sådan liten bil, 4400mm lång 1880mm bred. CRD132 för den nyfikne. (Den väger alltså 120kg mer än en Prius som är 4450mm lång samt 1730mm bred)
Plast i moderna bilar är ett vettigt vis att spara vikt samt öka återvinningsbarheten när det är dags för det, på vissa amerikanska bilar är förmodligen miltalet betydligt lägre då den skrotas än andra Japanska .
Nu var egentligen inte grunden till att vetten fick plastkaross att spara vikt, utan för att det inte var tänkt att det skulle bli någon långkörare, och det ansågs då billigare att göra plastkarosser än att ta fram pressverktyg.
Det blev dock lite annorlunda, men plastkarossen blev ju lite av ett signum som man höll kvar vid.
C3-generationen är en fruktansvärt tung bil med en lastbilsmässig ram i botten t.ex....
Vill inte vara sån, men i princip alla moderna sportbilar är tillverkade i komposit..
En av poängerna med en sportbil är att hålla ner vikten..
En Corvette C6 -05 väger enligt bilregistret 1520kg i tjänstevikt, då har man i mitt tycke misslyckats med att hålla ned vikten på en sådan liten bil, 4400mm lång 1880mm bred. CRD132 för den nyfikne. (Den väger alltså 120kg mer än en Prius som är 4450mm lång samt 1730mm bred)
Plast i moderna bilar är ett vettigt vis att spara vikt samt öka återvinningsbarheten när det är dags för det, på vissa amerikanska bilar är förmodligen miltalet betydligt lägre då den skrotas än andra Japanska .
Men bör räkna in stor motor, hållbar drivlina och växellåda osv. Det borde en så smart badkars ägare hålla koll på
Nyss var plast skit? och nu är det bra ur återvinningssynpunkt? Vissa verkar ha svårt att bestämma sig..
Hmm, De flesta amerikanska moderna bilarna känns plastiga och extremt billiga invändigt tyvärr. Några exempel på det är bl.a :
Dodge Ram Chrysler Stratus Ford Mustang Chevrolet Avalanche/Tahoe/Suburban Corvette Camaro
Koreanska bilar känns otroligt billiga och plastiga också. Där finns ingen kvalitétskänsla överhuvudtaget. Min Renault Clio -95 känns också billig och plastig. BMW E46 känns också ganska plastig. Lite halvmoderna japanare (95-05 typ) brukar också kännas billiga samt plastiga.
Golf är verkligen höjdpunkten av kvalitetskänsla? Den känns inte billig och plastig?
Vill inte vara sån, men i princip alla moderna sportbilar är tillverkade i komposit..
En av poängerna med en sportbil är att hålla ner vikten..
En Corvette C6 -05 väger enligt bilregistret 1520kg i tjänstevikt, då har man i mitt tycke misslyckats med att hålla ned vikten på en sådan liten bil, 4400mm lång 1880mm bred. CRD132 för den nyfikne. (Den väger alltså 120kg mer än en Prius som är 4450mm lång samt 1730mm bred)
Plast i moderna bilar är ett vettigt vis att spara vikt samt öka återvinningsbarheten när det är dags för det, på vissa amerikanska bilar är förmodligen miltalet betydligt lägre då den skrotas än andra Japanska .
Men bör räkna in stor motor, hållbar drivlina och växellåda osv. Det borde en så smart badkars ägare hålla koll på
Nyss var plast skit? och nu är det bra ur återvinningssynpunkt? Vissa verkar ha svårt att bestämma sig..
Självklart väger hedenhösdelarna en hel del, men bilen är fortfarande tung, en sportbil anser jag ska vara en lätt konstruktion, 1520kg är inte lätt, det är i klass med en Volvo kombi.
Har jag någonstans skrivit att plast är skit? Däremot har jag skrivit att känslan i den billiga feta amerikanska plasten är dålig.
Du ska ha bra andningsskydd när du tillverkar saker i polymera material.
En Corvette C6 -05 väger enligt bilregistret 1520kg i tjänstevikt, då har man i mitt tycke misslyckats med att hålla ned vikten på en sådan liten bil, 4400mm lång 1880mm bred. CRD132 för den nyfikne. (Den väger alltså 120kg mer än en Prius som är 4450mm lång samt 1730mm bred)
Plast i moderna bilar är ett vettigt vis att spara vikt samt öka återvinningsbarheten när det är dags för det, på vissa amerikanska bilar är förmodligen miltalet betydligt lägre då den skrotas än andra Japanska .
Men bör räkna in stor motor, hållbar drivlina och växellåda osv. Det borde en så smart badkars ägare hålla koll på
Nyss var plast skit? och nu är det bra ur återvinningssynpunkt? Vissa verkar ha svårt att bestämma sig..
What?
TMI: Tjänstevikt, kg: 1400 för 156an.
OT: Kia är plastiga.. Men även Fordar "känns" plastiga. Okej, inredningen sitter bra och låter "inget" men det är ju monterat med så gott som bara clips.
Mittkonsolen på min bil sitter inte med något clips, utan ~ 8 skruv istället.
En Corvette C6 -05 väger enligt bilregistret 1520kg i tjänstevikt, då har man i mitt tycke misslyckats med att hålla ned vikten på en sådan liten bil, 4400mm lång 1880mm bred. CRD132 för den nyfikne. (Den väger alltså 120kg mer än en Prius som är 4450mm lång samt 1730mm bred)
Plast i moderna bilar är ett vettigt vis att spara vikt samt öka återvinningsbarheten när det är dags för det, på vissa amerikanska bilar är förmodligen miltalet betydligt lägre då den skrotas än andra Japanska .
Men bör räkna in stor motor, hållbar drivlina och växellåda osv. Det borde en så smart badkars ägare hålla koll på
Nyss var plast skit? och nu är det bra ur återvinningssynpunkt? Vissa verkar ha svårt att bestämma sig..
What?
TMI: Tjänstevikt, kg: 1400 för 156an.
OT: Kia är plastiga.. Men även Fordar "känns" plastiga. Okej, inredningen sitter bra och låter "inget" men det är ju monterat med så gott som bara clips.
Mittkonsolen på min bil sitter inte med något clips, utan ~ 8 skruv istället.
Tänkte för rättvisans skull även ta fram vikten på en C6 Targa istället för den Cab som jag slog på då en Cab oftast är tyngre än versionen med tak, inte här, en Targa väger istället 1540kg i tjänstevikt AUS789 för den nyfikne.
Hmm, De flesta amerikanska moderna bilarna känns plastiga och extremt billiga invändigt tyvärr. Några exempel på det är bl.a :
Dodge Ram Chrysler Stratus Ford Mustang Chevrolet Avalanche/Tahoe/Suburban Corvette Camaro
Koreanska bilar känns otroligt billiga och plastiga också. Där finns ingen kvalitétskänsla överhuvudtaget. Min Renault Clio -95 känns också billig och plastig. BMW E46 känns också ganska plastig. Lite halvmoderna japanare (95-05 typ) brukar också kännas billiga samt plastiga.
Golf är verkligen höjdpunkten av kvalitetskänsla? Den känns inte billig och plastig?
Nej, Jag har aldrig påstått att det är höjdpunkten av kvalitét. Visst, den är väl plastig men inte så mycket som en modern bil direkt.
Sluta klanka ner på alla andras bilar också.
Corvette är inte världens bästa bil som du verkar tro.
Men bör räkna in stor motor, hållbar drivlina och växellåda osv. Det borde en så smart badkars ägare hålla koll på
Nyss var plast skit? och nu är det bra ur återvinningssynpunkt? Vissa verkar ha svårt att bestämma sig..
What?
TMI: Tjänstevikt, kg: 1400 för 156an.
OT: Kia är plastiga.. Men även Fordar "känns" plastiga. Okej, inredningen sitter bra och låter "inget" men det är ju monterat med så gott som bara clips.
Mittkonsolen på min bil sitter inte med något clips, utan ~ 8 skruv istället.
Tänkte för rättvisans skull även ta fram vikten på en C6 Targa istället för den Cab som jag slog på då en Cab oftast är tyngre än versionen med tak, inte här, en Targa väger istället 1540kg i tjänstevikt AUS789 för den nyfikne.
Återigen, kunskap innehas tyvärr inte av alla.
En sportbil behöver en stor motor, en bra hållbar drivlina och växellåda. Ordentlig vridstyv ram, bromsar mm. För en oinvigde så väger allting sånt..det går av förklarliga skäl inte att bygga en sportbil som ett badkar, då skulle den rasa direkt.
Hmm, De flesta amerikanska moderna bilarna känns plastiga och extremt billiga invändigt tyvärr. Några exempel på det är bl.a :
Dodge Ram Chrysler Stratus Ford Mustang Chevrolet Avalanche/Tahoe/Suburban Corvette Camaro
Koreanska bilar känns otroligt billiga och plastiga också. Där finns ingen kvalitétskänsla överhuvudtaget. Min Renault Clio -95 känns också billig och plastig. BMW E46 känns också ganska plastig. Lite halvmoderna japanare (95-05 typ) brukar också kännas billiga samt plastiga.
Golf är verkligen höjdpunkten av kvalitetskänsla? Den känns inte billig och plastig?
Nej, Jag har aldrig påstått att det är höjdpunkten av kvalitét. Visst, den är väl plastig men inte så mycket som en modern bil direkt.
Sluta klanka ner på alla andras bilar också.
Corvette är inte världens bästa bil som du verkar tro.