Då har vi konstaterat att nyare bilar har en stor mängd plast i sin interiör, denna plast är av olika upplevd kvalite och olika egentlig kvalite, som det beskrivs den plastiga känslan i amerikansk skinnklädsel kontra en dito från MB eller Volvo.
Det är denna plastiga känsla som ofta förekommer i de amerikanska produkterna (jag skriver fortfarande ingenstans att det är dåligt med plast i inredningar) likt en bigpackburk med en skvätt matfett på sig, den där feta undanglidande känslan när man tar i den, det är enligt mig inte samma känsla som om du tar i knappar/spakar i en asiatisk bil (som mycket väl kan innehålla större andel polymera material än en USAdito) utan där är det en mer industriell hållbar känsla, på samma vis som de europeiska premiummärkena när dom använder ett annat ytmaterial för att förmedla en gedignare känsla.
Huruvida det har lyckats med ett "premiumliknande överdrag" är diskutabelt, för vem har inte irriterat sig på de klibbiga knapparna till fönsterhissarna i S/V70 genI eller de färgflagnande dito i exempelvis samtida VW/AUDI, på det viset vidhåller jag att asiaterna lyckats bättre då ytan består på dessa samt symboler/text försvinner inte efter några års brukande såsom på exempelvis de amerikanska produkterna.
Sen kan vissa uppfatta själva känslan i den överlag slitstarka asiatiska plasten som billig, men bevisligen håller den generellt bättre än plast från andra delar av världen.
Senast redigerat av Evildan (23 december 2013)