3880
Sök

Vilka bilar anser du är plastiga och varför?

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 december 2013
#61
dawwe skrev:
Carl Lewis: Ah...Så det är därför alla "turbonissar" tar växellådorna från BMW E36 (328i lådan främst) för att den är så "klen" o klarar inte mer än 500-600 kusar, jävligt klen låda det där speciellt med tanke på att den sitter original i en bil med knappa 200 kusar...Den 6-växlade Getragen som sitter M3 3.2 anses även den som en av de starkare lådorna, den är rätt populär bland "turbonissarna"...

Vanosproblemet är ett "forumproblem", finns ett fåtal bilar som haft Vanos-strul. Sen att Vanosen kan "knorra" en aning på långmilare är en annan sak, men funktionaliteten och effekten finns där. Min gamla 328i Touring (E36) med 40000 mil på mätaren (RIP) hängde av en 7-8 år nyare Volvo V60 2.4T "utan problem", minen i slyngelns ansikte var obetalbar när han såg den halvrisiga 328:an segla i från runt 100km/h...325i E36 93 ca 28000 mil formligen stångade sig mot varvstoppet på 5:ans växel, allt annat än ett välskött exemplar, som dessutom fick leva ett hårt liv i min ägo. ALDRIG ett endast maskinellt problem, det den råkade ut för var ett "stenskott" i kylaren...

Jag ids inte kommentera din kommentar om E36:ans inredning, du är inte värd det besväret, även om du nu råkar vara en av planetens snabbaste sprinters smile

Mm, precis..det är bara myter om problemen eller hur?

500-600 hästar är ju jätte mycket!
Kanske i förhållande till 200...

Snälla, kommentera inredningen..säg att det är den bästa som någonsin tillverkats för en bil!

Och nej min vän, är inte det minsta färgad..är väldigt arisk smile

...has left the building...
4 474 Inlägg
23 december 2013
#62
HereComesTrouble skrev:
Och nej min vän, är inte det minsta färgad..är väldigt arisk smile

Ah...Carl Lewis bevisar återigen sin brist på omdöme o intelligens. Go Carl! smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 december 2013
#63
dawwe skrev:
HereComesTrouble skrev:
Och nej min vän, är inte det minsta färgad..är väldigt arisk smile

Ah...Carl Lewis bevisar återigen sin brist på omdöme o intelligens. Go Carl! smile

Är det enda du har att komma med? :p hahaha

Håll dig till ämnet nu istället för att fjanta runt!

...has left the building...
4 474 Inlägg
23 december 2013
#64
Jag hänvisar till Fools lag, något omskriven här dock.... smile

"Never argue with an idiot - they will drag you down to their level, then beat you with experience."

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 december 2013
#65
dawwe skrev:
Jag hänvisar till Fools lag, något omskriven här dock.... smile

"Never argue with an idiot - they will drag you down to their level, then beat you with experience."

Du befinner dig lååångt under min nivå kompis, det är därför du kör såna bilar som du gör.

Kan du komma tillbaks till ämnet nu är du snäll?

DMNDphoto
727 Inlägg
23 december 2013
#66
HereComesTrouble skrev:
dawwe skrev:
Jag hänvisar till Fools lag, något omskriven här dock.... smile

"Never argue with an idiot - they will drag you down to their level, then beat you with experience."

Du befinner dig lååångt under min nivå kompis, det är därför du kör såna bilar som du gör.

Kan du komma tillbaks till ämnet nu är du snäll?

Ska du börja skryta om att du har dyrare bilar också nu? Det är jävligt lågt enligt mig.

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 december 2013
#67
Mattyyy skrev:
HereComesTrouble skrev:
dawwe skrev:
Jag hänvisar till Fools lag, något omskriven här dock.... smile

"Never argue with an idiot - they will drag you down to their level, then beat you with experience."

Du befinner dig lååångt under min nivå kompis, det är därför du kör såna bilar som du gör.

Kan du komma tillbaks till ämnet nu är du snäll?

Ska du börja skryta om att du har dyrare bilar också nu? Det är jävligt lågt enligt mig.

Sluta nu, nej.. pratade om intelligensen.
Det var inte direkt jag som började kalla honom idiot, färgad osv. eller hur?

En corvette är inte direkt dyr, billigaste kostar runt 250k..
Senast redigerat av HereComesTrouble (23 december 2013)

Forummoderator
10 576 Inlägg
23 december 2013
#68
Nog!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
18 004 Inlägg
23 december 2013
#69
torpis skrev:
Nog!

Japp.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 december 2013
#70
Tack!

Entreprenör
1 286 Inlägg
23 december 2013
#71
HereComesTrouble skrev:
Mm, precis..det är bara myter om problemen eller hur?

500-600 hästar är ju jätte mycket!
Kanske i förhållande till 200...

Snälla, kommentera inredningen..säg att det är den bästa som någonsin tillverkats för en bil!

Och nej min vän, är inte det minsta färgad..är väldigt arisk smile

Blir lite dumt att du klagar på kvaliten i E36ans drivlina och Dawe påpekar att den håller för 5-600 hästar när bilarna är på max 200 typ. Och då svarar du att det inte är så många hästkrafter... Hur menar du då egentligen? Nä 5-600 är inte många hästkrafter jämfört med 1600hk. Men alltså har man en bil på 200hk och lådan håller kalasfint för den tre-dubbla effekt så finns det väl absolut ingen anledning att klaga över dess kvalitet.

Dessutom var ju knappast drivlinor något som TS efterfrågade en diskussion om.

// Niklas Johansson

5 111 Inlägg
23 december 2013
#72
NiKeMaN skrev:
Allt beror väl på hur man definierar ordet "plastig"?

Att en bil är plastig kan enligt vissa entusiaster av äldre fordon innebära att en bil har plast i inredningen. Detta har vi kunnat läsa tidigare i denna tråd.

Det jag skrev om PVn var enbart lite ironiskt för att visa att plast inte behöver vara något negativt.


Evildan
23 december 2013
#73
Då har vi konstaterat att nyare bilar har en stor mängd plast i sin interiör, denna plast är av olika upplevd kvalite och olika egentlig kvalite, som det beskrivs den plastiga känslan i amerikansk skinnklädsel kontra en dito från MB eller Volvo.

Det är denna plastiga känsla som ofta förekommer i de amerikanska produkterna (jag skriver fortfarande ingenstans att det är dåligt med plast i inredningar) likt en bigpackburk med en skvätt matfett på sig, den där feta undanglidande känslan när man tar i den, det är enligt mig inte samma känsla som om du tar i knappar/spakar i en asiatisk bil (som mycket väl kan innehålla större andel polymera material än en USAdito) utan där är det en mer industriell hållbar känsla, på samma vis som de europeiska premiummärkena när dom använder ett annat ytmaterial för att förmedla en gedignare känsla.
Huruvida det har lyckats med ett "premiumliknande överdrag" är diskutabelt, för vem har inte irriterat sig på de klibbiga knapparna till fönsterhissarna i S/V70 genI eller de färgflagnande dito i exempelvis samtida VW/AUDI, på det viset vidhåller jag att asiaterna lyckats bättre då ytan består på dessa samt symboler/text försvinner inte efter några års brukande såsom på exempelvis de amerikanska produkterna.
Sen kan vissa uppfatta själva känslan i den överlag slitstarka asiatiska plasten som billig, men bevisligen håller den generellt bättre än plast från andra delar av världen.
Senast redigerat av Evildan (23 december 2013)

Forummoderator
18 004 Inlägg
23 december 2013
#74
Jag håller nog valfri plastig Mercedes (Morsans E39 är dock fin i inredningen) som bra mycket bättre bil än en kälke som är ihopskruvad i USA...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
23 december 2013
#75
Hybridsmurfen skrev:
Jag håller nog valfri plastig Mercedes (Morsans E39 är dock fin i inredningen) som bra mycket bättre bil än en kälke som är ihopskruvad i USA...

Det gör nog de flesta med en del erfarenhet från bägge håll.

1 509 Inlägg
23 december 2013
#76
Europeiska bilar har helt klart den bästa känslan och den högsta upplevda kvaliteten, även om jag tycker amerikanarna är minst lika bra på att göra inredningar som ser bra ut. Men om vi ska tala om kvaliteten gällande pålitlighet och driftsäkerhet så talar all statistik för att amerikanarna och asiaterna bygger dem bästa bilarna.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

Evildan
23 december 2013
#77
trubbelturbo skrev:
Europeiska bilar har helt klart den bästa känslan och den högsta upplevda kvaliteten, även om jag tycker amerikanarna är minst lika bra på att göra inredningar som ser bra ut. Men om vi ska tala om kvaliteten gällande pålitlighet och driftsäkerhet så talar all statistik för att amerikanarna och asiaterna bygger dem bästa bilarna.

http://www.blocket.se/halland/Toyota_Ca … 12&w=3
http://www.blocket.se/vastmanland/Dodge … 12&w=3
http://www.blocket.se/kronoberg/Saab_9_ … 12&w=3


Jämför plastigheten på dessa jämngamla stora sedaner.
Det är den där glättiga ytan i jänkejärnet jag syftar på, som känns billigt.

...has left the building...
4 474 Inlägg
23 december 2013
#78
Evildan skrev:
http://www.blocket.se/halland/Toyota_Camry_VVTi_6_vaxlad_Automat__50980957.htm?ca=12&w=3
http://www.blocket.se/vastmanland/Dodge … 12&w=3
http://www.blocket.se/kronoberg/Saab_9_ … 12&w=3


Jämför plastigheten på dessa jämngamla stora sedaner.
Det är den där glättiga ytan i jänkejärnet jag syftar på, som känns billigt.

+1

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 december 2013
#79
NiKeMaN skrev:
HereComesTrouble skrev:
Mm, precis..det är bara myter om problemen eller hur?

500-600 hästar är ju jätte mycket!
Kanske i förhållande till 200...

Snälla, kommentera inredningen..säg att det är den bästa som någonsin tillverkats för en bil!

Och nej min vän, är inte det minsta färgad..är väldigt arisk smile

Blir lite dumt att du klagar på kvaliten i E36ans drivlina och Dawe påpekar att den håller för 5-600 hästar när bilarna är på max 200 typ. Och då svarar du att det inte är så många hästkrafter... Hur menar du då egentligen? Nä 5-600 är inte många hästkrafter jämfört med 1600hk. Men alltså har man en bil på 200hk och lådan håller kalasfint för den tre-dubbla effekt så finns det väl absolut ingen anledning att klaga över dess kvalitet.

Dessutom var ju knappast drivlinor något som TS efterfrågade en diskussion om.

Det var väl framförallt inte lådan jag pratade om när jag menade kvalité, utan snarare dess fastsättning i karossen.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 december 2013
#80
dawwe skrev:
Evildan skrev:
http://www.blocket.se/halland/Toyota_Camry_VVTi_6_vaxlad_Automat__50980957.htm?ca=12&w=3
http://www.blocket.se/vastmanland/Dodge … 12&w=3
http://www.blocket.se/kronoberg/Saab_9_ … 12&w=3


Jämför plastigheten på dessa jämngamla stora sedaner.
Det är den där glättiga ytan i jänkejärnet jag syftar på, som känns billigt.

+1

-1


Sök