3586
Sök

Vilka bilar anser du är plastiga och varför?

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 december 2013
#81
Evildan skrev:
Då har vi konstaterat att nyare bilar har en stor mängd plast i sin interiör, denna plast är av olika upplevd kvalite och olika egentlig kvalite, som det beskrivs den plastiga känslan i amerikansk skinnklädsel kontra en dito från MB eller Volvo.

Det är denna plastiga känsla som ofta förekommer i de amerikanska produkterna (jag skriver fortfarande ingenstans att det är dåligt med plast i inredningar) likt en bigpackburk med en skvätt matfett på sig, den där feta undanglidande känslan när man tar i den, det är enligt mig inte samma känsla som om du tar i knappar/spakar i en asiatisk bil (som mycket väl kan innehålla större andel polymera material än en USAdito) utan där är det en mer industriell hållbar känsla, på samma vis som de europeiska premiummärkena när dom använder ett annat ytmaterial för att förmedla en gedignare känsla.
Huruvida det har lyckats med ett "premiumliknande överdrag" är diskutabelt, för vem har inte irriterat sig på de klibbiga knapparna till fönsterhissarna i S/V70 genI eller de färgflagnande dito i exempelvis samtida VW/AUDI, på det viset vidhåller jag att asiaterna lyckats bättre då ytan består på dessa samt symboler/text försvinner inte efter några års brukande såsom på exempelvis de amerikanska produkterna.
Sen kan vissa uppfatta själva känslan i den överlag slitstarka asiatiska plasten som billig, men bevisligen håller den generellt bättre än plast från andra delar av världen.

Det är precis samma billiga känsla i badkaret, har aldrig suttit i en bil som känns så billig och tråkig som Prius.

5 111 Inlägg
23 december 2013
#82
På tal om bigpackburkar, är det några bilar som verkligen känns som att sitta i en GB Big Pack-burk invändigt så är det ju Volvo 1-2-7-900, där snackar vi bigpack-plast. tongue


Evildan
23 december 2013
#83
HereComesTrouble skrev:
Evildan skrev:
Då har vi konstaterat att nyare bilar har en stor mängd plast i sin interiör, denna plast är av olika upplevd kvalite och olika egentlig kvalite, som det beskrivs den plastiga känslan i amerikansk skinnklädsel kontra en dito från MB eller Volvo.

Det är denna plastiga känsla som ofta förekommer i de amerikanska produkterna (jag skriver fortfarande ingenstans att det är dåligt med plast i inredningar) likt en bigpackburk med en skvätt matfett på sig, den där feta undanglidande känslan när man tar i den, det är enligt mig inte samma känsla som om du tar i knappar/spakar i en asiatisk bil (som mycket väl kan innehålla större andel polymera material än en USAdito) utan där är det en mer industriell hållbar känsla, på samma vis som de europeiska premiummärkena när dom använder ett annat ytmaterial för att förmedla en gedignare känsla.
Huruvida det har lyckats med ett "premiumliknande överdrag" är diskutabelt, för vem har inte irriterat sig på de klibbiga knapparna till fönsterhissarna i S/V70 genI eller de färgflagnande dito i exempelvis samtida VW/AUDI, på det viset vidhåller jag att asiaterna lyckats bättre då ytan består på dessa samt symboler/text försvinner inte efter några års brukande såsom på exempelvis de amerikanska produkterna.
Sen kan vissa uppfatta själva känslan i den överlag slitstarka asiatiska plasten som billig, men bevisligen håller den generellt bättre än plast från andra delar av världen.

Det är precis samma billiga känsla i badkaret, har aldrig suttit i en bil som känns så billig och tråkig som Prius.

Det är din känsla, sen att det förmodligen hänger ihop med ett stort behov att uppvigla eller bara göra sig dum är en annan sak.
Jag i min tur gillar inte den feta känslan i överviktiga USA-produkter, men behöver för den sakens skull inte ständigt återkomma till vad jag tycker om din Barbiebil.

dab-master
166 Inlägg
23 december 2013
#84
HereComesTrouble skrev:
Kan bara uttala mig om dom bilar jag ägt och skruvat med, känns mest rättvist.

E34,E36,E46 och E39.

Mellan dom här håller E46 och E39 mer kvalité än sina föregångare, dock inte vad jag anser vara kvalité.
Samtliga har klena motorer och klent byggda, drivlinan under all kritik och inredningen plastig i som en amerikanare.

Va menar du med klena motorer? Ja kan hålla med om att de inte är så mycket original, 190hk på 2.6l men det går att skrämma upp till närmare 400 utan större problem och oöppnat. Så klena motorer är det inte i bmwn.

Pika pika! Fumo, mofu, mofumo, fumoffu!
- Pikachu - Bonta-kun

Evildan
23 december 2013
#85
Volvo544special65 skrev:
På tal om bigpackburkar, är det några bilar som verkligen känns som att sitta i en GB Big Pack-burk invändigt så är det ju Volvo 1-2-7-900, där snackar vi bigpack-plast. tongue

Mjuk fet plast runt mittkonsollen i 200, likaså i dörrfacken, tills det blir några -grader ute, då spricker dom lättare än stötfångarhöljet på 1gen Mondeo eller Scorpio II.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 december 2013
#86
Evildan skrev:
HereComesTrouble skrev:
Evildan skrev:
Då har vi konstaterat att nyare bilar har en stor mängd plast i sin interiör, denna plast är av olika upplevd kvalite och olika egentlig kvalite, som det beskrivs den plastiga känslan i amerikansk skinnklädsel kontra en dito från MB eller Volvo.

Det är denna plastiga känsla som ofta förekommer i de amerikanska produkterna (jag skriver fortfarande ingenstans att det är dåligt med plast i inredningar) likt en bigpackburk med en skvätt matfett på sig, den där feta undanglidande känslan när man tar i den, det är enligt mig inte samma känsla som om du tar i knappar/spakar i en asiatisk bil (som mycket väl kan innehålla större andel polymera material än en USAdito) utan där är det en mer industriell hållbar känsla, på samma vis som de europeiska premiummärkena när dom använder ett annat ytmaterial för att förmedla en gedignare känsla.
Huruvida det har lyckats med ett "premiumliknande överdrag" är diskutabelt, för vem har inte irriterat sig på de klibbiga knapparna till fönsterhissarna i S/V70 genI eller de färgflagnande dito i exempelvis samtida VW/AUDI, på det viset vidhåller jag att asiaterna lyckats bättre då ytan består på dessa samt symboler/text försvinner inte efter några års brukande såsom på exempelvis de amerikanska produkterna.
Sen kan vissa uppfatta själva känslan i den överlag slitstarka asiatiska plasten som billig, men bevisligen håller den generellt bättre än plast från andra delar av världen.

Det är precis samma billiga känsla i badkaret, har aldrig suttit i en bil som känns så billig och tråkig som Prius.

Det är din känsla, sen att det förmodligen hänger ihop med ett stort behov att uppvigla eller bara göra sig dum är en annan sak.
Jag i min tur gillar inte den feta känslan i överviktiga USA-produkter, men behöver för den sakens skull inte ständigt återkomma till vad jag tycker om din Barbiebil.

Det gör du så bra själv.

Vad tycker du då om lättviktaren GTR från ditt älskade land Japan? :p

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 december 2013
#87
HampeB skrev:
HereComesTrouble skrev:
Kan bara uttala mig om dom bilar jag ägt och skruvat med, känns mest rättvist.

E34,E36,E46 och E39.

Mellan dom här håller E46 och E39 mer kvalité än sina föregångare, dock inte vad jag anser vara kvalité.
Samtliga har klena motorer och klent byggda, drivlinan under all kritik och inredningen plastig i som en amerikanare.

Va menar du med klena motorer? Ja kan hålla med om att de inte är så mycket original, 190hk på 2.6l men det går att skrämma upp till närmare 400 utan större problem och oöppnat. Så klena motorer är det inte i bmwn.

Enbart sug motorer förutom diesel, väldigt dåligt botten vrid och kräver högt varvtal för att ge effekt.

Sen var väl inte kvalitén på motorn i M3 E46 något att hurra över heller, väldigt många som haft problem med dom.

Evildan
23 december 2013
#88
HereComesTrouble skrev:
Evildan skrev:
HereComesTrouble skrev:

Det är precis samma billiga känsla i badkaret, har aldrig suttit i en bil som känns så billig och tråkig som Prius.

Det är din känsla, sen att det förmodligen hänger ihop med ett stort behov att uppvigla eller bara göra sig dum är en annan sak.
Jag i min tur gillar inte den feta känslan i överviktiga USA-produkter, men behöver för den sakens skull inte ständigt återkomma till vad jag tycker om din Barbiebil.

Det gör du så bra själv.

Vad tycker du då om lättviktaren GTR från ditt älskade land Japan? :p

Det är din uppfattning.

GTR: Då är det även bevisat att du inte läser igenom tråden innan du postar dina inlägg roll

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 december 2013
#89
Evildan skrev:
HereComesTrouble skrev:
Evildan skrev:

Det är din känsla, sen att det förmodligen hänger ihop med ett stort behov att uppvigla eller bara göra sig dum är en annan sak.
Jag i min tur gillar inte den feta känslan i överviktiga USA-produkter, men behöver för den sakens skull inte ständigt återkomma till vad jag tycker om din Barbiebil.

Det gör du så bra själv.

Vad tycker du då om lättviktaren GTR från ditt älskade land Japan? :p

Det är din uppfattning.

GTR: Då är det även bevisat att du inte läser igenom tråden innan du postar dina inlägg roll

Jo min vän, tycker bara det är så lustigt att du kallar en bil som väger 1500 för överviktig barbiebil, men den ännu plastigare GTR som väger in på 1800 är en lättviktare? wink

5 111 Inlägg
23 december 2013
#90
Evildan skrev:
Volvo544special65 skrev:
På tal om bigpackburkar, är det några bilar som verkligen känns som att sitta i en GB Big Pack-burk invändigt så är det ju Volvo 1-2-7-900, där snackar vi bigpack-plast. tongue

Mjuk fet plast runt mittkonsollen i 200, likaså i dörrfacken, tills det blir några -grader ute, då spricker dom lättare än stötfångarhöljet på 1gen Mondeo eller Scorpio II.

Det där långa plastskyddet under brädan på tidiga 100-serier som alltid hänger och skevar om man varit dum nog att försöka lossa det en gång då? Fy f... lol


Evildan
23 december 2013
#91
HereComesTrouble skrev:
Evildan skrev:
HereComesTrouble skrev:

Det gör du så bra själv.

Vad tycker du då om lättviktaren GTR från ditt älskade land Japan? :p

Det är din uppfattning.

GTR: Då är det även bevisat att du inte läser igenom tråden innan du postar dina inlägg roll

Jo min vän, tycker bara det är så lustigt att du kallar en bil som väger 1500 för överviktig barbiebil, men den ännu plastigare GTR som väger in på 1800 är en lättviktare? wink

Visa gärna var jag skrev att jag anser att en GTR är en lättviktare?
Försök ta till dig texten istället som är skriven.

Evildan
23 december 2013
#92
Volvo544special65 skrev:
Evildan skrev:
Volvo544special65 skrev:
På tal om bigpackburkar, är det några bilar som verkligen känns som att sitta i en GB Big Pack-burk invändigt så är det ju Volvo 1-2-7-900, där snackar vi bigpack-plast. tongue

Mjuk fet plast runt mittkonsollen i 200, likaså i dörrfacken, tills det blir några -grader ute, då spricker dom lättare än stötfångarhöljet på 1gen Mondeo eller Scorpio II.

Det där långa plastskyddet under brädan på tidiga 100-serier som alltid hänger och skevar om man varit dum nog att försöka lossa det en gång då? Fy f... lol

Skör vass plast som man garanterat satte graningekängorna i och smärtsamt bröt av med snärt via skenbenet.
Där är 200 bättre, då är det i tjock filt, inga sår på benen där.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
23 december 2013
#93
OpelP1 skrev:
Även bmw:s design har ju verkligen gått åt fanders.

Från såna här:

http://www.4starclassics.com/assets/Sol … urbo-2.jpg

Till såna här motoriserade tvålkoppar.

http://www.automotivemagz.com/wp-conten … lpaper.jpg


Angående inredningen i e39 och e61 så var den ok i den förstnämnda och usel i den andra.

Jag gick från en Dodge Ram till E61:an och inredningen kändes förvånansvärt nog mycket sämre i BMW:n.

M3:an är ju ljusår vackrare med sina silkeslena och iögonfallande linjer än den groteska brödrosten på första bilden. Fast alla tycker ju naturligtvis olika.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 december 2013
#94
Evildan skrev:
HereComesTrouble skrev:
Evildan skrev:

Det är din uppfattning.

GTR: Då är det även bevisat att du inte läser igenom tråden innan du postar dina inlägg roll

Jo min vän, tycker bara det är så lustigt att du kallar en bil som väger 1500 för överviktig barbiebil, men den ännu plastigare GTR som väger in på 1800 är en lättviktare? wink

Visa gärna var jag skrev att jag anser att en GTR är en lättviktare?
Försök ta till dig texten istället som är skriven.

Du undviker frågor som misskrediterar dina egna favorit märken, tycker du det är en rättvis bedömning?
Likaså spyr du gala över amerikanska bilar även fast du har en ännu plastigare bil själv, dubbel moral!

5 111 Inlägg
23 december 2013
#95
Evildan skrev:
Volvo544special65 skrev:
Evildan skrev:

Mjuk fet plast runt mittkonsollen i 200, likaså i dörrfacken, tills det blir några -grader ute, då spricker dom lättare än stötfångarhöljet på 1gen Mondeo eller Scorpio II.

Det där långa plastskyddet under brädan på tidiga 100-serier som alltid hänger och skevar om man varit dum nog att försöka lossa det en gång då? Fy f... lol

Skör vass plast som man garanterat satte graningekängorna i och smärtsamt bröt av med snärt via skenbenet.
Där är 200 bättre, då är det i tjock filt, inga sår på benen där.

Jo, och mot bakgrund av det så är det alltid lika komiskt när diverse T-rödspimplande foliehattar med ett lite för osunt förhållande till getterna på gården skall framhålla Volvo 142 som något föredöme för att dagens bilar är så plastiga.


Evildan
23 december 2013
#96
HereComesTrouble skrev:
Evildan skrev:
HereComesTrouble skrev:

Jo min vän, tycker bara det är så lustigt att du kallar en bil som väger 1500 för överviktig barbiebil, men den ännu plastigare GTR som väger in på 1800 är en lättviktare? wink

Visa gärna var jag skrev att jag anser att en GTR är en lättviktare?
Försök ta till dig texten istället som är skriven.

Du undviker frågor som misskrediterar dina egna favorit märken, tycker du det är en rättvis bedömning?
Likaså spyr du gala över amerikanska bilar även fast du har en ännu plastigare bil själv, dubbel moral!

Du svarade inte själv på frågan: Visa gärna var jag skriver att en GTR är en lättviktare?
Men det är väl återkommande ditt selektiva svarande för att istället styra iväg till någon liknelse med något annat märke/ämne som inte ens diskuteras.

Vilken fråga har jag undvikit menar du?
Frågan angående GTRs vikt förmodar jag åsyftas, den frågeställningen har redan förekommit, ställd utav trubbelturbo och jag har svarat honom, läs istället så behöver du inte ställa om frågor jag redan svarat på.

Evildan
23 december 2013
#97
Volvo544special65 skrev:
Evildan skrev:
Volvo544special65 skrev:

Det där långa plastskyddet under brädan på tidiga 100-serier som alltid hänger och skevar om man varit dum nog att försöka lossa det en gång då? Fy f... lol

Skör vass plast som man garanterat satte graningekängorna i och smärtsamt bröt av med snärt via skenbenet.
Där är 200 bättre, då är det i tjock filt, inga sår på benen där.

Jo, och mot bakgrund av det så är det alltid lika komiskt när diverse T-rödspimplande foliehattar med ett lite för osunt förhållande till getterna på gården skall framhålla Volvo 142 som något föredöme för att dagens bilar är så plastiga.

lollollollol

För att inte visa på instrumentbrädan, den vertikla delens plastträfolie, förmodligen där inspirationen hämtades till egna huvudbonader.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 december 2013
#98
Evildan skrev:
HereComesTrouble skrev:
Evildan skrev:

Visa gärna var jag skrev att jag anser att en GTR är en lättviktare?
Försök ta till dig texten istället som är skriven.

Du undviker frågor som misskrediterar dina egna favorit märken, tycker du det är en rättvis bedömning?
Likaså spyr du gala över amerikanska bilar även fast du har en ännu plastigare bil själv, dubbel moral!

Du svarade inte själv på frågan: Visa gärna var jag skriver att en GTR är en lättviktare?
Men det är väl återkommande ditt selektiva svarande för att istället styra iväg till någon liknelse med något annat märke/ämne som inte ens diskuteras.

Vilken fråga har jag undvikit menar du?
Frågan angående GTRs vikt förmodar jag åsyftas, den frågeställningen har redan förekommit, ställd utav trubbelturbo och jag har svarat honom, läs istället så behöver du inte ställa om frågor jag redan svarat på.

När man kallar en bil på 1500 kg för tungviktare måste jag förutsätta att trotts att GTR:en väger 1800 så uppfattas den som en lättviktare, annars hade du väl använt den i dina påståenden istället?

Evildan
23 december 2013
#99
HereComesTrouble skrev:
Evildan skrev:
HereComesTrouble skrev:

Du undviker frågor som misskrediterar dina egna favorit märken, tycker du det är en rättvis bedömning?
Likaså spyr du gala över amerikanska bilar även fast du har en ännu plastigare bil själv, dubbel moral!

Du svarade inte själv på frågan: Visa gärna var jag skriver att en GTR är en lättviktare?
Men det är väl återkommande ditt selektiva svarande för att istället styra iväg till någon liknelse med något annat märke/ämne som inte ens diskuteras.

Vilken fråga har jag undvikit menar du?
Frågan angående GTRs vikt förmodar jag åsyftas, den frågeställningen har redan förekommit, ställd utav trubbelturbo och jag har svarat honom, läs istället så behöver du inte ställa om frågor jag redan svarat på.

När man kallar en bil på 1500 kg för tungviktare måste jag förutsätta att trotts att GTR:en väger 1800 så uppfattas den som en lättviktare, annars hade du väl använt den i dina påståenden istället?

Försök att gå tillbaka i tråden och läs mitt svar angående vikten på en GTR, då får du svaret du söker. roll
Anta inte så mycket, det går inte så bra för dig när svaret redan finns tillgängligt för dig och andra läsare i tråden.

16 197 Inlägg
23 december 2013
#100
att sätta sig i en nyare jänk är som att hoppa in i en KIA från typ början av -90 talet..   såå hemska.

"Testar man inte så får man aldrig veta"


Sök