4128
Sök

Vilka bilar anser du är plastiga och varför?

827 Inlägg
23 december 2013
#141
Hybridsmurfen skrev:
AntrE skrev:
Nu har jag aldrig suttit i en amerikansk bil nyare än -70 så de ska jag inte uttala mig om, men franska bilar är nog det absolut värsta(citroen nästan ett undantag) man kan sätta sig i. Högtalare som skramlar och mest bara lever om tillsammans med knakade plast överallt. Sen kommer asiaterna, ett försök till att göra förarmiljön trevligare med lite tyger och skinn här och var. Och mina favoriter, tyskarna! Känns mer välbyggt än resterande av de nämnda. Med undantag för de mindre bilarna, ex golf, bmw 3 serie, audi a3 osv, dessa känns mindre påkostade och lite mer billiga material.

My point, I like big german cars.

En Xantia eller en C5 mk1 tycker jag nog "duger" i synnerhet med tanke på priset... Men en väl inkörd E39 eller dito 7-serie är nog snäppet värre (bättre)...

7-serien e nog snäpparnas snäpp!!
Har min e60 på blocket nu och ska nog köpa mig en e38 i ren protest över min besvikelse över e60´s brist på kvalitet.


1 412 Inlägg
23 december 2013
#142
Andree skrev:
Hybridsmurfen skrev:
AntrE skrev:
Nu har jag aldrig suttit i en amerikansk bil nyare än -70 så de ska jag inte uttala mig om, men franska bilar är nog det absolut värsta(citroen nästan ett undantag) man kan sätta sig i. Högtalare som skramlar och mest bara lever om tillsammans med knakade plast överallt. Sen kommer asiaterna, ett försök till att göra förarmiljön trevligare med lite tyger och skinn här och var. Och mina favoriter, tyskarna! Känns mer välbyggt än resterande av de nämnda. Med undantag för de mindre bilarna, ex golf, bmw 3 serie, audi a3 osv, dessa känns mindre påkostade och lite mer billiga material.

My point, I like big german cars.

En Xantia eller en C5 mk1 tycker jag nog "duger" i synnerhet med tanke på priset... Men en väl inkörd E39 eller dito 7-serie är nog snäppet värre (bättre)...

7-serien e nog snäpparnas snäpp!!
Har min e60 på blocket nu och ska nog köpa mig en e38 i ren protest över min besvikelse över e60´s brist på kvalitet.

Släpper det mattsvarta ytskiktet t.ex runt inre dörrhandtaget på din precis som det gjorde på min e61?

827 Inlägg
23 december 2013
#143
OpelP1 skrev:
Andree skrev:
Hybridsmurfen skrev:

En Xantia eller en C5 mk1 tycker jag nog "duger" i synnerhet med tanke på priset... Men en väl inkörd E39 eller dito 7-serie är nog snäppet värre (bättre)...

7-serien e nog snäpparnas snäpp!!
Har min e60 på blocket nu och ska nog köpa mig en e38 i ren protest över min besvikelse över e60´s brist på kvalitet.

Släpper det mattsvarta ytskiktet t.ex runt inre dörrhandtaget på din precis som det gjorde på min e61?

nee det kan ja inte säga att det har gjort, det e inget fel på bilen så men den har inte alls samma känsla som e39 o e38 har.. typ mkt mer plast och tunnare plast om man ska säga så.


1 412 Inlägg
23 december 2013
#144
Andree skrev:
OpelP1 skrev:
Andree skrev:

7-serien e nog snäpparnas snäpp!!
Har min e60 på blocket nu och ska nog köpa mig en e38 i ren protest över min besvikelse över e60´s brist på kvalitet.

Släpper det mattsvarta ytskiktet t.ex runt inre dörrhandtaget på din precis som det gjorde på min e61?

nee det kan ja inte säga att det har gjort, det e inget fel på bilen så men den har inte alls samma känsla som e39 o e38 har.. typ mkt mer plast och tunnare plast om man ska säga så.

Det håller jag med om, allt känns väldigt skramligt och rangligt jämfört med e39.

Ännu en fördel med e39 är att man slipper iDrive. smile

827 Inlägg
23 december 2013
#145
OpelP1 skrev:
Andree skrev:
OpelP1 skrev:

Släpper det mattsvarta ytskiktet t.ex runt inre dörrhandtaget på din precis som det gjorde på min e61?

nee det kan ja inte säga att det har gjort, det e inget fel på bilen så men den har inte alls samma känsla som e39 o e38 har.. typ mkt mer plast och tunnare plast om man ska säga så.

Det håller jag med om, allt känns väldigt skramligt och rangligt jämfört med e39.

Ännu en fördel med e39 är att man slipper iDrive. smile

aa.. men den har 1 fördel över e39.
Rosten wink


1 412 Inlägg
23 december 2013
#146
Andree skrev:
OpelP1 skrev:
Andree skrev:

nee det kan ja inte säga att det har gjort, det e inget fel på bilen så men den har inte alls samma känsla som e39 o e38 har.. typ mkt mer plast och tunnare plast om man ska säga så.

Det håller jag med om, allt känns väldigt skramligt och rangligt jämfört med e39.

Ännu en fördel med e39 är att man slipper iDrive. smile

aa.. men den har 1 fördel över e39.
Rosten wink

Ja dom verkar ha penslat karosskarvarna med saltvatten före lack. tongue

827 Inlägg
23 december 2013
#147
ja o min polare hade varsin e39 m-sport och båda va i riktigt bra skick men båda hade även fått alla 4 dörrar omlackade på garantin för dom hade börjat rosta hmm


1 412 Inlägg
23 december 2013
#148
Kasst, mina föräldrar hade en w210 när den var ganska ny.

Den fick dörrarna + bakluckan bytta pga rost.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
23 december 2013
#149
AntrE skrev:
Nu har jag aldrig suttit i en amerikansk bil nyare än -70 så de ska jag inte uttala mig om, men franska bilar är nog det absolut värsta(citroen nästan ett undantag) man kan sätta sig i. Högtalare som skramlar och mest bara lever om tillsammans med knakade plast överallt. Sen kommer asiaterna, ett försök till att göra förarmiljön trevligare med lite tyger och skinn här och var. Och mina favoriter, tyskarna! Känns mer välbyggt än resterande av de nämnda. Med undantag för de mindre bilarna, ex golf, bmw 3 serie, audi a3 osv, dessa känns mindre påkostade och lite mer billiga material.

My point, I like big german cars.

Hur kan du tycka att en nyare 3 serie inte är välbyggd?
Det är den absolut.

Autotech

Evildan
23 december 2013
#150
Hybridsmurfen skrev:
Evildan skrev:
OpelP1 skrev:

Skönt! smile


Förresten, gillar du hybrider mer än dieslar nu? big_smile


God jul!

Julklapp...

Åhhh, på den frågan känner jag mig lite nödgad att svara, jag gillar bägge lika mycket, bilar i allmänhet, däremot har olika drivsystem olika fördelar och HSD passar just mig som handen i handsken då jag inte har något behov av att kunna dra släp (då köper jag en bil för ändamålet vid tex flytt) eller har en jättelik hund i bagaget.

På tal om HSD Mr. Evil. Vad fan står det för?

HanSomDominerar tror jag, Toyota påstår något annat jibberdisch: Hybrid Synergy Drive.

Precis som knappen -EV- betyder EnVy då den enbart rullar på elmotor medans Toyota tror det betyder ElectricVehicle

wink

5 111 Inlägg
23 december 2013
#151
OpelP1 skrev:
Kasst, mina föräldrar hade en w210 när den var ganska ny.

Den fick dörrarna + bakluckan bytta pga rost.

Torde bevisat att den inte var det minsta plastig i de regionerna. wink


Evildan
23 december 2013
#152
OpelP1 skrev:
Evildan skrev:
OpelP1 skrev:

Skönt! smile


Förresten, gillar du hybrider mer än dieslar nu? big_smile


God jul!

Julklapp...

Åhhh, på den frågan känner jag mig lite nödgad att svara, jag gillar bägge lika mycket, bilar i allmänhet, däremot har olika drivsystem olika fördelar och HSD passar just mig som handen i handsken då jag inte har något behov av att kunna dra släp (då köper jag en bil för ändamålet vid tex flytt) eller har en jättelik hund i bagaget.

Då är det ju helt rätt bil att ha. smile



Eller vänta nu, måste jag skriva något negativt nu då det diskuteras Prius?

Det verkar som att det hör till, jag känner mig så förvirrad.

Jo ,för mig är det rätt transportmedel.

Hmm, jo något får du allt plita ned i negativ riktning, jag blir osäker annars om jag inte får den responsen på ett Priusinlägg, helst av någon som inte har någon konkret vetskap om bilen utan bara avskyr den för att det är så man ska göra.

Evildan
23 december 2013
#153
Volvo544special65 skrev:
OpelP1 skrev:
Kasst, mina föräldrar hade en w210 när den var ganska ny.

Den fick dörrarna + bakluckan bytta pga rost.

Torde bevisat att den inte var det minsta plastig i de regionerna. wink

Har även jag haft min beskärda del utav S210rost (W210 sedan, S210 kombi), tur att den har plastiga dörrsidor och bagageluckeinsida, annars skulle det varit reguljärt korsdrag.

5 111 Inlägg
23 december 2013
#154
Morfar min köpte ny W210 under 1999, lågmilare som han skött väl, inte hjälper det då den ändå börjar se eländig ut. sad


2 656 Inlägg
23 december 2013
#155
min bmw e60 är det inte alls den kvallite jag haft i mina tidigare bmws =)den känns plastig och billig


Evildan
23 december 2013
#156
Volvo544special65 skrev:
Morfar min köpte ny W210 under 1999, lågmilare som han skött väl, inte hjälper det då den ändå börjar se eländig ut. sad

Min granne har en W210 230 elegance manuell i rostfritt skick, ser ut som när den lämnade bandet,pratas om försäljning då han vill köpa en -06 A4 2.0t q Avant, jag undrade varför han ska byta ned sig komfortmässigt och köpa en i kupen trängre bil, ska den säljas har jag "tjing" på den. Sommarsläde för torra sommardagar kanske.

...has left the building...
4 474 Inlägg
23 december 2013
#157
MB's rostproblem från senare hälften av 90-talet o 7-8 å framåt beror på (har jag hört!) att man bytte leverantör av stålet till karosserna, från en tysk leverantör till en asiatisk...Förmodligen skiljde det "lite" i pris, fast den ev "vinst" man gjorde på det billigare "stålet" åts väl upp med råge av alla rostproblem som man fick åtgärda på goodwill (?).
När det gäller BMW och rost har de iaf hittills varit rätt frikostiga, det brukar räcka med en liten prick på ett ställe (får ej vara rost orsakad av stenskott eller liknande) så byter man, eller lackar om den berörda delen...Oavsett så är det rätt dåligt att en BMW rostar, men det gör även andra märken...Bäst motståndskraft mot rost har Volvo, har jag för mig...Rosten det rör sig om i regel är ytterst minimal, men likförbannat rost. Rostskyddsgarantin täcker väl som vanligt "genomrostning", men där är som sagt BMW frikokostiga i sin tolkning,  med all rätt, har man betalat si-så-där 400" för en ny kärra så skall den banne mig inte ha nån synlig rost de 10 första åren, förutsatt att man skött bilen "normalt".

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

1 412 Inlägg
23 december 2013
#158
Volvo544special65 skrev:
OpelP1 skrev:
Kasst, mina föräldrar hade en w210 när den var ganska ny.

Den fick dörrarna + bakluckan bytta pga rost.

Torde bevisat att den inte var det minsta plastig i de regionerna. wink

big_smilebig_smile

5 111 Inlägg
23 december 2013
#159
Tror nästan det där om Volvo, dawwe. Det är mycket sällan man ser en rostig S80 av första generationen, t.ex., trots att de äldsta bilarna är 15 år gamla.


Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
23 december 2013
#160
dawwe skrev:
MB's rostproblem från senare hälften av 90-talet o 7-8 å framåt beror på (har jag hört!) att man bytte leverantör av stålet till karosserna, från en tysk leverantör till en asiatisk...Förmodligen skiljde det "lite" i pris, fast den ev "vinst" man gjorde på det billigare "stålet" åts väl upp med råge av alla rostproblem som man fick åtgärda på goodwill (?).
När det gäller BMW och rost har de iaf hittills varit rätt frikostiga, det brukar räcka med en liten prick på ett ställe (får ej vara rost orsakad av stenskott eller liknande) så byter man, eller lackar om den berörda delen...Oavsett så är det rätt dåligt att en BMW rostar, men det gör även andra märken...Bäst motståndskraft mot rost har Volvo, har jag för mig...Rosten det rör sig om i regel är ytterst minimal, men likförbannat rost. Rostskyddsgarantin täcker väl som vanligt "genomrostning", men där är som sagt BMW frikokostiga i sin tolkning,  med all rätt, har man betalat si-så-där 400" för en ny kärra så skall den banne mig inte ha nån synlig rost de 10 första åren, förutsatt att man skött bilen "normalt".

Jag tycker att det är bra att Volvo pallar vårt klimat med hård kyla i Norrland till ton av salt i söder, skulle vara pinsamt om Volvo som är svenskt och tillverkas i Sverige skulle rosta som en Mercedes runt 00-talet...

Nöjeskör närproducerat


Sök