25 december 2013
Trådstartare
Tjena,
Jag hade bytt toppackning på min b234 som jag hade samtidigt försett med en aero-turbo och tillhörande mapp. och efter några fullgastest så började motorn ticka skitmycket och hade dålig tomgång. till slut dog bilen helt och hållet och hade inget/minimalt komp på startmotorn. Jag drog runt motorn för hand innan jag tog loss toppen så hörde man vätska i cylindrarna, men inga ljud eller motstånd som skulle säga att ventilerna låg mot kolvarna. Jag misstänkte att jag skadat ventilerna/toppen så jag pilla loss toppen. Jag hittade att allt stod rätt till. Packningen var hel och jag hällde bränsle i ventilerna när dom var stängda och inga läckage uppstod.
Vad kan felet vara? Jag misstänker att jag nollat motorn något fel, men då borde den i allafall ha gått. Men varför hörde jag då vätska när jag snurrade motorn?
Jag hade dragit toppen 40nm-60nm-90grader i rätt ordning, och använt nya toppbultar. Har jag missat något?
EDIT: läste att det skulle vara 60m-80nm-90grader. Vilket jag kanske gjorde, minns inte. kan det ha så pass stor betydelse om jag inte gjort så?
Senast redigerat av Eddy (25 december 2013)