Målet är att kunna gå ut och sätta mig i bilen köra mig dit jag vill. Men även kunna rastas på Saab Turbo Klubbs banträffar. Samt snygga till den lite.
Jahapp fick inte min downpipe idag som beräknat. Kollade på spårningssidan för mitt paket i morse då stod det att beräknad leveranstid 2014-01-02 kl 18.00. Nu så står det att mottagaren får ett avi när paketet är på plats.. Aja får vänta tills imorgon då.
Men har fått gjort lite med bilen idag. Och då menar jag verkligen lite. Bytte huvemblemet.
Idag så har äntligen min downpipe från J-spec kommit. Men när man fick se packetet så blev man rädd. Fraktskadat och inte dåligt heller. Hon som hämtade paket sa ingenting utan bara lämnade över det. Då sa ja, ja då får vi hoppas att det inte är skadat. Varpå hon säger iskallt, det är det nog inte. Om det är det så får du reklamera hos posten.
Så när man kom hem dokumenterade man skadan från 3 håll med kameran ifall det skulle vara skadat. Men som tur var när man öppnade upp lådan så låg det där en oskadd 3tums downpipe med v-bandsfläns mot turbon. *pust*
Sen så har jag även varit och ställt in de främre dimljusen. Lite trött på att lastbilschaffisar blinkar med helljuset och alla deras extra ljus.. Så nu skall de inte göra det mer. Vänster stod högt och höger stod lågt.
Efter att dimljuset blev inställt så åkte jag till Kjell & Co för att köpa DB9 honkontakter och 120ohm motstånd, mjuklod och kabelstrumpa. Så nu är T5 handsken till 98% klar för T5suite. Måste fixa CANusb och strömförsörjning. Fixas när jag får råd.
Ojdå nu höll man nästan på att lägga upp bilder på det som fanns i den fraktskadade lådan. Här kommer de.
De var allt för idag.
Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Härligt projekt och lite pengar som det heter haha. Inga mer inköp för bilen denna månaden iaf. Har iaf lagt ut lite saker till försäljning på Saab köp och sälj sida på facebook.
Så får vi se hur de går.
Härligt projekt och lite pengar som det heter haha. Inga mer inköp för bilen denna månaden iaf. Har iaf lagt ut lite saker till försäljning på Saab köp och sälj sida på facebook.
Så får vi se hur de går.
Är det några bra och ha saker eller? ( en annan har ju lyckats undvika facebook )
Ja då har man fått det sista som behövdes för att kunna sparka igång T5 Suite. Så igår provade jag att läsa ur ett styrdon jag hade liggandes. Hände absolut ingenting. Började kolla om man hade kopplat fel mm. Men allt såg ju rätt ut. Försökte lite till. Men nä absolut stendött.
Så då provade jag en annan box. Och se på fan då hände det grejer. Läste ur den boxen. Sen så låste jag upp bin filen och gick in i Tuning Wizard och skapade en Steg2 bin.fil. Sen flashade jag boxen. Så imorgon skall jag montera den i bilen och se hur den beter sig jämfört med Nordic St2.
Liten bild på verktyget för att flasha boxar på bänken.
T5 handske rensad på alla onödiga kablar sen byggt så de skall se snyggt ut. Lawicel CANusb adapter och ett nätaggregat till en IBM laptop.
Från Mr_Lööf, Klart Slut!
Då har man fått monterat i mitt egna flashade motorstyr i bilen. Var väl inte det bästa vädret att göra en adaption i. Fullt snöväder och modd på vägarna. Men fick till det till slut. Kan dock inte säga hur vida programmet är mot Nordic St2 som satt i. Det enda som jag känner är bättre är kallstarts egenskaperna. Förut fick den stå längre och tugga på starten innan motorn hoppade igång. Nu är det iaf halva tiden halverad.
Sen så igår fick jag testat lite på en sträcka där asfalten hade kommit fram. 1.2bar vid fullast på 5:an.
Idag så har jag varit och köpt mig lite grejer. Hölje till DB9 kontakten som sitter på T5 handsken. 3m CAT6 nätverkskabel, lödspetsrengörare. Sen var jag hos den lokala skroten och fick införskaffat mig SFI kontakter till både 9000 och NG900/OG9-3.
Så nu har man börjat att bygga ihop SFI kabeln till 9000. Skall fortsätta imorgon hade jag tänkt. Skall göra en till NG900/OG9-3 när jag är klar med kabeln för 9000.
Till helgen så skall jag hämta en T5 box från en og9-3 som skulle ha ett E85 program i. För en T28 turbo. Skall bli spännande att läsa ur den boxen.
Lite bilder från idag:
Från Mr_Lööf, Klart Slut!