Uppdejt!
Nu var det ett tag sen jag skrev här. Har haft lite fullt upp på annat håll. Bland annat så har jag köpt en bil te, men de tar vi senare.
Efter att jag bytte bromsskivorna i fram på bilen, så började bilen att dra åt vänster vid hård inbromsning = kärvande bromsok. Så då köpte jag 2st beg bromsok av en kompis, (talladegarace här på garaget). Som jag tog till jobber för att renovera upp. Blästra, måla och nya packningar mm.
Bytte sen oken och luftade. Blev bättre än innan men har fortfarande lite tendens till att dra åt vänster. Troligtvis luft kvar i systemet. Men skall fixas sen när jag byter ut bromsvätskan.
Inte långt efter att jag bytte bromsoken så var det dags för en besiktning av bilen. Trodde man skulle komma där ifrån med en arbetsorder. Men så blev inte fallet. Kom där ifrån med blankt besiktningspapper.
Jag var mer än nöjd då! haha
Lite bilder från bromsoks renoveringen:
Bromsok efter en sväng i blästern.Kan ju vara bra att kika att damasker är hela när man byter belägg...Blev snygga med halvblank Svart. Snyggade till bromskolven lite.Snyggade till bromskolven lite.Så då är det dags att släppa bomben nu då. Har ändrat på planerna/målen lite med denna bilen, eftersom att man köpte sig en bil till.
Planerna/målen nu med denna är följande:
* Skaffa en 3tum downpipe m racekisse. (Behålla den med St2 trimmet)
* Byta ut stötdämpare + fjädrar. (Bilstein B4 och någon sänkningsats)
* Putsa, fixa iordning rost och hålla i ordning på bilen.
Så detta kommer att bli en fin brukis bil, som har potentialen att hänga av lite andra bilar vid behov.
Så krutet kommer jag att lägga på min nya bil. Det är en Saab 9-5 Aero från 2000. Ni kan läsa och titta på den här
http://www.garaget.org/?car=354385Har inte startat en projekttråd om den än. Men kommer väl kanske senare.
De var allt för denna gången.
Från Mr_Lööf, Klart Slut!