Har äntligen införskaffat mig en bil som jag länge velat ha, en solid röd S60! Bilen är min bruksbil men jag har en del saker som jag vill/kommer förbättra med den: - Multimedia/billjud. - Interiör/exteriör. - Förbättrad... Visa mer
Föra några dagar sedan blev det en ordentlig tvätt på bilen, den var fräsch och ganska nyrekondad redan när jag köpte den men med det skitiga vädret vi har just nu så behövdes det onekligen en ordentlig rengöring.
Höll på i ca 1,5h och det blev riktigt fin!
Tvättade bilen i två omgångar med Sonax Superwash schampo, sedan torkades bilen av med Sonax Snabbwax som jag tycker fungerar klockrent, blir väldigt blankt och fint!
Det är ju en del jobb med röda bilar, smutsen syns ju väldigt mycket och jag tycker det är viktigt med rena och fräscha bilar så det är bara att skrubba på.. Och tyvärr så är det ju tvunget att ha dom inte så snygga vinterdäcken på..
Byt JR filtret det är rent skit rent ut sagt ! , kan rekommendera Aem dryflow eller F1 power. Testa byta magnetventilen också till Ipds usa eller Autotechs det är i princip samma grejer och dom plockade ut 6hk med ett byte av den !