Tjena alla glada Bilägare.
Jag heter då Tommie, Som sedan länge haft en brinnande bilintresse. Dock är jag inte den lyckligt lottade med stor plånbok eller liknande, så jag försöker tänka annorlunda och göra detaljer som knappast kostar något, men som verkligen sticker ut.
Har tidigare moddat en del datorchassin, med bra resultat. och nu tänker jag ta det till större dimensioner.
Bilen jag äger är en v70-97 .. med föga 37k på mätaren. Fick denna som en gåva av min Sambos mormor. Eller ja , fick pengarna att införskaffa den. Köpte den obesiktigad och oskattad för 3500kr. Han ville ha 4500kr men huven hade blåst upp, så jag prutade på det.
Den var i allmänt tråkigt skick, lite grönmossig efter att ha stått ett år, bromsarna va trista och nästan obefintliga.
Lite info vad som gjorts hittils.
* Rubbat av hela bilen ( För hand , då jag inte alls är vass på "rekond" delen )
* Bytt högtalare till Sony i alla dörrar
* Införskaffat Dotz 19"
* Införskaffat 3stk SPL 10" samt JBL GTO 7001 monoblock och ett JBL GTO CS60.4 till Diskant/mellanregister.
* Tonat rutorna bak i bagaget
* Fått monterat en vinge och nätgrill
* införskaffat De breda railsen
* Införskaffat stänklappar bak
* JVC Dubbeldin Huvudenhet
Vad som komma skall:
* Ny lack i antagligen Audi Ibiz vit. (Många tänker säkert, lönt att lägga pengar på en bil som rullat så långt)
* Lacka diverse detaljer så som spegelkåpor, stänklappar, rails och liknande småsaker.
* Skaffa Alumesh inredningsdetaljer (Eller bygga egna detaljer)
* Bygga om ljudet samt snygga till bagaget rätt rejält.
* Batteribank i reservhjulsbaljan (inget överdrivet billjud , men som det är nu blinkar allt)
* Byta Kamremm och vattenpump ( För att vara på den säkra sidan )
* Sänknings sats 60/40 Så vi får ner den i backen lite grann.
* Fixa till avgassystemet ( Inget nuvarande fel på det, vill dock ha Dubbla slutrör )
* Byta mina Cateyes mot klarglas och USA blinkers istället.
Detta kommer ske förhoppningsvis inom en snar framtid, som sagt, plånboken och jag är inte bästa vänner, så allt kommer ske i en takt som plånboken tillåter och ideer finns. Allt föruom lack görs själv, dock kommer jag nog göra allt förarbete till lack hos lackeraren för att banta arbetskostnad rejält
Räkna inte med Dagliga bildupdates, men lite text då och då kommer ju såklart, och denna bygglogg finns mestadels för mig själv för att se vad jag åstadkommit