Allt började med att ja ville ha en frän party bil och en gammal limo är de perfekta valet tänkte ja så ja hittade en som inte va så långt bort så ja köpte den och den var väl inte speciellt fin kan man säga så nu har ja börjat... Visa mer
Idag har de blivit en del gjort i garaget. Jag har bytt fjädrar och stötdämpare fram och sen var ja iväg till en kompis och köpte en ny framskärm. från början var de tänkt att använda ett par helt rostfria skärmar från en 760 men dom passade inte så bra vid torpedplåten, så istället för att bygga om skärmarna så köpte ja en ny.
Imorgon blir de att bygga nytt fäste för batteriet och säkert nå mer
Idag blev de inge batterifäste, de får bli någon annan dag. men ja har iaf bytt kylare på limon idag. Så fixade ja även till mina blinkers så de liknar usa blinkers, tycke de va onödigt att köpa
Det har hänt en del grejer mä limon. Vi har slipat bort lite rost på båda framskärmarna och grundlackat på de ställena där de slipats. Så har vi monterat skärmar, stötfångare, torpedplåt, innerskärmar och blinkers. även nytt batterifäste tillverkat och slagit ut några bulor
De går framåt men ny lack kommer till våren när de finns tid och plats Men i helgen är de tänkt att ta en premiärtur i an
Snart är de dax för besiktning och de skruvas för fullt varje helg. Jag har fixat en del elfel på den under helgen och glappkontakter. Helljuset dog under premiärturen så de blev helt svart framför bilen när man slog på helljuset haha! Det va en del jobb att felsöka Jag har även bytt bromsskivorna fram för dom var tyvärr för slut, så nu funkar bromsarna klockrent Men det är verkligen inte mycket jobb kvar inför besiktning nu
Tjena! Den här helgen har vi inte åkt nå limo på grund av att den ska besiktas på tisdag så ja har skruvat och rostlagat den hela helgen.
På fredagen bytte ja ratt eftersom man ser varken varvräknare, tempmätare eller hastighetsmätare, man vet ju aldrig om det är en kinkig besiktningsman. Ja var även hem till en kompis så letade vi på ett par nackstöd till stolarna fram, för de är så drygt utan om man åker långt. I lördags så rostlagede vi den under och drog på underredsmassa. kollade även vad de va för fel på ena bakrutan som inte ville går ner å de bara hackade i dörren, visade sig att allt va sopslut i dörren
Idag ja fixat lite glapp i elen och kopplat in cigarett-uttaget.
Ganska trökigt att rostlaga å fixa elfel men de måste väll å göras