3078
Sök

Laddtrycket spökar

4 Inlägg
13 januari 2014
Trådstartare
Tjaba!

Tänkte kolla med er vad som spökar med min v70..
Säg att jag trampar på lite på växel ett och sen växlar till tvåan och varvar upp till ca 4-5k och sen ska växla till trean då tappar den allt ladd, laddar 1-2bar då. Laddet stannar på det trycket en liten stund, sen hoppar det bara plötsligt igång igen och laddar 08 som vanligt!

Är det magnetventilen som bör bytas?

Mvh
fink3n

3 860 Inlägg
13 januari 2014
fink3n skrev:
Tjaba!

Säg att jag trampar på lite på växel ett och sen växlar till tvåan och varvar upp till ca 4-5k och sen ska växla till trean då tappar den allt ladd, laddar 1-2bar då. Laddet stannar på det trycket en liten stund, sen hoppar det bara plötsligt igång igen och laddar 08 som vanligt!

Mvh
fink3n

Jag fattar inte riktigt... hmm

den tappar allt ladd men du skriver att den laddar 1-2 bar?! Menar du 1,2 bar? hoppar den upp till 2.0 bar?

Om du drar på, svajjar laddet något? kommer laddet som det brukar innan du växlar?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

4 Inlägg
13 januari 2014
Trådstartare
spokenratt skrev:
fink3n skrev:
Tjaba!

Mvh
fink3n

den tappar allt ladd men du skriver att den laddar 1-2 bar?! Menar du 1,2 bar? hoppar den upp till 2.0 bar?

Om du drar på, svajjar laddet något? kommer laddet som det brukar innan du växlar?

Ursäkta mig, har skrivit fel! Menar givetvis att den laddar 0,1-0,2 bar.
Laddet ligger vanligtvis på 0,8 bar, men drar jag på på tvåan så tappar den laddet när jag ska gå till växel tre, då laddar den bara 0,1-0,2bar..

Bilen går jätte bra annars, detta har hänt nångång nu det senaste så börjar bli lite orolig!

408 Inlägg
13 januari 2014
hmm du bör nog kolla slangar till magnetventil alt är det magnetventilen som bråkar kanske tongue

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se

3 860 Inlägg
14 januari 2014
fink3n skrev:
spokenratt skrev:
fink3n skrev:
Tjaba!

Mvh
fink3n

Ursäkta mig, har skrivit fel! Menar givetvis att den laddar 0,1-0,2 bar.
Laddet ligger vanligtvis på 0,8 bar, men drar jag på på tvåan så tappar den laddet när jag ska gå till växel tre, då laddar den bara 0,1-0,2bar..

Bilen går jätte bra annars, detta har hänt nångång nu det senaste så börjar bli lite orolig!

aah.. då är jag med! Jag skulle börja med det som pompe90 skriver, slangar och magnetventilen. Och läsa ur felkoder om där kan vara något me..
Senast redigerat av spokenratt (14 januari 2014)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

50 Inlägg
14 januari 2014
Kolla Luftmassemätaren den va dålig på min s60 och hade samma sympton som du. smile

4 Inlägg
14 januari 2014
Trådstartare
volvoftw skrev:
Kolla Luftmassemätaren den va dålig på min s60 och hade samma sympton som du. smile

Kan också vara det! När den tappat laddet så kan det hända att den stannar på 0,2 länge.. Då får jag lägga av minuspolen en stund! Det hjälper alltid!

Sök