i vektran så fixade jag in bas och steg koplade in allt fungerade bra, spelade med det så i 2 veckor sen tyckte jag att jag skulle brygga det och använda all kraft
fungerade bra i typ
45 mins spelande sen pajade signaljorden, så då kollade jag igenom alla sladar och förbättrade jorden då jag hört att dålig jord gör att signaljorden i spelaren pajar.
Kopplade in det och slängde i ny spelare, spelade tyst fungerade kannon började höja och påfff så gick signaljorden, tänkte då att kanske jorden framme vid batteriet var kass så fixade till den med en extra jord, ny spelare signaljorden paja .
Då bytade jag till tjockare jord från steget 50mm2 och tjockare + 32mm2 mätte motstånden och där va inga från steg till chassit och från batteri till chassi.
slängde in ny spelare och poff så va den paj.
och nu tycker jag det skulle vara väldigt konstigt om jag skulle fåt en så dålig jord så många gånger på följd.
Så nu letar jag efter felet men hittar inget har mätt basen också och där va inga problem.
jag vet inte om man kan mäta mängden ström som kan transpreteras typ från steget till chasit typ ampär `?´
Var ska jag leta efter felet kan det vara något knas med chassit ?
Skulle signaljorden kunna paja pga typ att spelaren har dålig jord eller liknande ?