3127
Sök

Låss på en passat börjar bli desperat

1 Inlägg
22 januari 2014
Trådstartare
har en passat variant 1,8  98 som i bland bara vill låsa upp förardörren och bakluckan men efter att man har kört med låsen så går även vänster bakdörr upp och höger fram dörr men höger dörren i bak låser aldrig upp sig å klättrar du bak och drar i spaken så går bara pinnen upp så länge du håller i handtaget och när du släpper så går pinnen ner igen som att den skulle va låst vilket dörren är och jag läste här att det det kunde va låskistan som lagt av men hur får jag upp dörren för att få bort den när dörren inte öppnas och sen undrar jag om det finns någon mer med nån ide om vad det mer kan vara? tack på förhand

6 Inlägg
22 januari 2014
Går att skruva lös dörrsidan även om dörren är stäng, sitter en skruv längst ner på dörrsidan som är lite svår att se men man kan ju känna efter den, sen sitter det ju även skruvar i handtaget som man håller i för att stänga dörren, kan hända att något klipps kommer gå av men dem brukar klara sig, du drar ju först dörrsidan mot dig sen uppåt.. har haft samma problem på min passat både fram och bak, men fick inte låsen att funka med c-låset efteråt men gick att få upp dörrarna iallafall, du får ju skruva lös i princip allt inne i dörren också för att komma åt själva låskistan, då kanske du hittar nått som är trasigt, du har ju ett styrdokument till dörrlåsen m.m under mattan under förarstolen som brukar tjorva på passater, hoppas det var till någon hjälp

6 Inlägg
22 januari 2014
Styrdon ska det stå inte dokument, skruven som sitter längst ner på dörrsidan är torx, jag fick bryta sönder låskistan i bakdörren, å då gick den sen öppna med handtaget, knepigt..

Fri fart för ett fritt folk!
14 127 Inlägg
22 januari 2014
sånna där fel låter mer som att problemet finns i comfortboxen sitter på golvet på vänstersida av förarplatsen.
brukar ofta gå in vatten i dessa och då kan det fucka duktigt med det mesta i elväg

Kör fort så hinner inget hända...

Sök