Gött med turbo bygge kommer följas och kommenteras
Låter bra!
volvof skrev:
har hört mycket om att det är svårt att få Vanos motorerna att sjunga ihop med turbo och trim i övrigt, men ser ändå folk som använder dom! är det verkligen några problem eller är det som "vanligt".. funderar själv på att köpa mig en Volvo och kasta ner en Bimmer spis med stressfläkt, men vet som sagt inte vad jag ska ha för motor, kom gärna med ett tips! PM om du inte vill ha det i din tråd!
Och 245an blir nog rolig när det är klart! följer med förhoppningar om en fet Volvo men mycket mos under locket! MVH Martin
koppla ur eller ett eftermarknads sprut så ska vanosen lira m50b25 är ju vanligast och bäst motor för pengarna enligt mig.
Det kan man ju hoppas på
St3v3 skrev:
Du har ju två backventiler på slangen till bromsservot
Det har ja inte ens tänkt på, de har ju ingen skillnad men man kunde ju ändå ta bort en
Vart en tid sen sist här men det går inte undan kan man säga med turbo motorn iom. att ja sparar pengar så gott det går och börjar på när man känner sig ha allt i pengaväg under kontroll hah!
Lite rostfix har man pysslat med och så köpte ja till mig ett par fälgar
Snurrar det på med Bmw motor? Stor skillnad mot b23an?
Ja den skjuter ju på bra om man jämför med en b23a, det satt visserligen en b200k under huven före m50in. Överlag för att vara 2 liters sexan så är det inte illa Den har drivit volvon nu i 8000km och jag är helnöjd hittils.
Lokan skrev:
satan va schysst det blev med de nya fälgarna helt klart hiss på dem!
Projektet kommer nog att vara dött i ca ett halvår nu eftersom militärtjänst kallar (tjänsteplikt i finland..)
Men men, samlar delar gör man allt
En mysig borg warner har införskaffats borde väl räcka till en fin effekt jämfört med t3an haha! planen är att plocka på turbo konverteringen på B20 motorn först å köra så länge de håller för att sedan bygga klart B25an
skrapa också fram lite siffror på axeln, lite tur får man ju ha
Börjar bli en tid sen de blev en update här men vad gör man när man inte hinner med allt militärtjänst suger speciellt när det är skyldighet att fullgöra den i finland!
Iaf har ja hunnit lite med grenröret och att börja byta bakaxel
Lite bussningar kan man ju allt byta..
hmm
Det går sakta framåt men det är ju länge till sommaren
Vet inte om ja ska köra "screampipe" eller återciruklerande ut från WG, tänkte iallafall prova med ett rör rakt i backen först eftersom att det e så lätt operation att ändra om man tröttnar ändå
Så lite ström, till soppapumparna o reläerna planerar att köra 3 pumpar, 2x 044 och 1 matarpump till kommande catchen
Liter rost hittar man på köpet
Orginal bmw spakställ o spak e lite slappt och för kort spak så tänkte göra en ställbar istället
Bakaxeln klar för montering igen
Passa på när den ändå var nere o byta bussningar. klassisk syn
Bra med press i shoppen
Vill ut och bränna lite!
Hann linda lite av röret ihälg men 15m räckte inte precis långt
Downpipen påbörjad
Drar efter ett m20 svänghjul nästa hälg å hänger ur motorn för att piffa upp motorrummet o fixa lite oljeretur.
Som det är nu är det skapligt med plats för allt att röra på sig lite. I framtiden får man nog inse fakta att bygga ett ordentligt rör så man kan placera turbon lite vettigare också för att få lite snyggare olja in och ut ur snurran, framförallt placeringen av wg