Ett projekt på min e91 LCI, läs om allt ifrån led-konverteringar till stötfångarbyten! Förvänta er även en del poleringsinlägg med produkttester och före/efter bilder.
Idag har jag test monterat min stötfångare bak! Grymt kul att äntligen fått hem den och imorgon skall den på lackering så förhoppningsvis hinner jag montera den innan helgen
Svart är original guider till stötfångaren och dom vita är för M-sport, skillnaden är extremt liten men stötfångaren har några clips som skall matcha mot guiderna.
dubbla utblås hade varit så jävla sexigt på nya röven! men ser riktigt bra ut!
Håller fullständigt med! Blir en funderare på det Däremot skall jag testa och se om jag får ner han ännu mer, tar bort ställskruven bak och vrider ner den 1/2cm av gängor som finns kvar på dämparen fram
Ett irriterande problem som jag haft ett tag har troligtvis löst sig, det eviga gnisslandet från multiremmen vid tomgångskörning:
Jag tog av remmen som är ny sedan en vecka tillbaka och försökte ruckla på varje hjul som gick. Allting var tajt och bra som jag förväntade mig då jag bytt både spännarmen och 2 hjul för 6 månader sedan. Tills jag testade att snurra på hjulet som går till vattenpumpen.. Där var den felande länken och uppsåtsmakaren till detta ljud.
Så ny vattenpump och kylarvätska beställd från schmiedmann, och sedan ett termostat från mekonomen har inhandlats och ska bytas så fort delarna kommer. Fortsättning följer!
Jävligt kul att hitta en PRECIS likadan som farsan har! Det enda som skiljer dem åt är motorn.. Farsan har 325'a. Ont; Skitsnyggt med dubbla pipor. Det lyfter verkligen!
Jävligt kul att hitta en PRECIS likadan som farsan har! Det enda som skiljer dem åt är motorn.. Farsan har 325'a. Ont; Skitsnyggt med dubbla pipor. Det lyfter verkligen!
Mvh!
ALDRIG kul att ha precis likadan bil som någon Men tack ändå haha!
FelixNevhage skrev:
aadm skrev:
Nu har jag uppdaterat bilderna på profilen så dyk in och kika, glöm inte att lägga en röst!
Idag har jag sysselsatt mig med att bytt vattenpump, termostat, kylarvätska och xenonlampor. Ett ganska stort projekt men känns mycket bra att ha det gjort! Här kommer bilder från dagen:
Först var jag tvungen att ta ned intercoolern för att kunna komma åt avtappningsskruven på kylaren.
Efter mycket pill så fick jag ur den gamla vattenpumpen. Ganska tajt om utrymme men det gick utan att behöva riva allt för mycket.
Den gamla pumpen som hade gjort sitt efter 20500mil!
Och tillslut så var den nya pumpen där tillsammans med ny vätska och INGET gnisslande (äntligen )