Fick gjort en riktig storstädning av garaget, rullade ut bilarna och tvättade dom. Tömde hyllor o skåp osv o dammsög alltihop. Riktigt skönt att få bort de mesta av slipdammet!
nytvättad och börjat rensa dörrarna som ska plockas av de närmaste dagarna!
plockat ut den krossade rutan, jävlar vad det kom glas överallt ska köpa rutlim på jobb imorgon
ännu mer rensat
tonat rutan som ska sättas på plats med 45% solfilm
och en EXTREMT (ja ni ser själva) suddig bild på samma ruta med blank svart folie utanpå. ska nämligen skära ut text/logga/liknande senare med solfilmen bakom. Vad är i nuläget lite oklart
lite lägre på höjden och mycket bredare på bredden
varken rutan eller hjulet sitter fast på bilden, bara för att se lite bättre
lite (väldigt lite:lol:) bättre bild på den blanksvarta filmen på rutan (är likadant på andra sidan givetvis)
ska försöka sätta ihop en lite bättre strukturerad plan i veckan för min egen skull för att få gjort så mycket som möjligt. Kan tillägga att jag börjat beställa lite småsaker här o var som bör dyka upp efter hand, vad det är får ni se då
sista bilden får bli på fälgarna tycker jag. fred ut!
Då va de dags igen! Varit ute i garaget bokstavligen hela natten,kom hem runt 7 i morse o gick o la mig Hänt lite grejer, men den mesta tiden gick åt till att montera av o på hjulen (säkert ett 20tal gånger" och plocka ner coilsen fram för att försöka justera in höjden efter fälgarna
lite kluven är jag dock då jag skulle vilja sänka den ca 1cm till där fram och slänga på 15mm spacers för att få den o ligga precis där jag vill... men det kommer bli jävligt svårt... fjädrarna är kapade 2 varv på varje sida och jag har bara 1cm fjädringsväg kvar innan dämparen går i botten. det börjar också närma sig länkarmsinfästningarna och avgasröret undertill
Men får börja med att beställa spacers på 15mm och prova då, den kommer ligga bra men kanske inte det där perfekta :C svårt o se på bilderna kanske men vi kan prova
Lyktorna bak lackade/tonade samt klarlackade
Denna höjden hamnade den på utan någon mer sänkning (skruvade sen ner justeringarna i botten, ca 5-8cm på benet och kapade fjädrarna två varv)
Blir lagom med cambervinkel iaf tycker jag
Bak är den waaaay to high, men den kommer sjunka ner en bra bit när man får i alla delar och ljud, batterier med mera sen... så väntar med att ev. kapa fjädrarna bak tills man vet var den lägger sig
ska shimsa bak för mer camber i veckan tror jag, så får jag som sagt avvakta med ev mer sänkning och/eller spacers
två varv fjädrar mindre och justeringarna i botten senare... ingen bra bild på höjden fram dock
Blev nice nu när du fått på rimsen och fått ner den! Hur ska du göra med lacken? blir det samma eller någon annan kulör?
Kommer bli plasti dip denna säsongen iaf, vilken färg får ni se senare
BNRacing skrev:
hagge aproves! det blev ju bra med kapningen! spacers på det så tror det blir hur bra som helst fram !
Jaa de känns som de blir skapligt iaf, och förhoppningsvis någorlunda körbart... stötig så in i helvete kommer den vara men iaf så man kan köra över brunnslock utan att skrapa (kanske...) x)
Blev nice nu när du fått på rimsen och fått ner den! Hur ska du göra med lacken? blir det samma eller någon annan kulör?
Kommer bli plasti dip denna säsongen iaf, vilken färg får ni se senare
BNRacing skrev:
hagge aproves! det blev ju bra med kapningen! spacers på det så tror det blir hur bra som helst fram !
Jaa de känns som de blir skapligt iaf, och förhoppningsvis någorlunda körbart... stötig så in i helvete kommer den vara men iaf så man kan köra över brunnslock utan att skrapa (kanske...) x)
det som räknas att brunnslocken inte skrapar:D skrapa på gupp är en annan sak eftersom det hör till men skrapa överallt på vägar som inte ens är buliga är inte kul!