Haft en C-lås motor som strulat lite ibland. Hade en extra liggande så tog och bytte på en 10 minuter.
Lossa kontaktstycker ner till höger och tryck in kablarna i dörren. Kontakten för lampan i dörren sitter i samma stam.
Lossa de två skruvarna som håller C-lås motorn.
Man måste även lossa den skruven som sitter under som håller glidskenan för rutan på plats.
OBS. Själva rutan måste vara urtagen eller upphissad för att man ska kunna få bort C-lås motorn.
Lossa stagen och håll koll på att låsningen runt det runda staget hamnar på rätt plats vid montering (liggandes kl 9) och givetvis att man inte böjer stagen.
C-lås motorn bortplockade. Man kan försiktigt lägga stagen vid sidan för att bättre komma åt.
Jag hade kvar glidskenan när jag gjorde bytet. Lite omständigt att pressa den åt sidan men är rätt lätt att ta bort den helt annars. Upp mot rutan så sitter det en skruv eller plastplopp. Pressa in den för att ta bort skruven. Man måste även ta bort listen på insidan av rutan och sedan föra glidskenan och gummilisten som sitter runt själva rutan uppåt.
Nya C-lås motorn på plats. Montering sker somsagt i omvänd ordning.
Kabel som löper ner i dörren som man tidigare petade ut ska sitta fastklämd i ett snäppfäste rakt under C-lås motorn. Se till att kabel hamnar rätt vid montering.
Jag testade min C-lås motor innan jag monterade den för att veta att den funkade. Fick justera det runda staget lite så det löpte fritt.