2836
Sök

Behållaren för bromsvätska sitter fast

26 Inlägg
3 februari 2014
Trådstartare
Tänkte först att det kanske var p.g.a. kylan men jag får fortfarande inte upp behållaren fast jag har värmt bilen.
Tar jag i för mycket med en mejsel så lär jag väl spräcka behållaren, någon som råkat ut för samma sak?

Volvo S40 T4 -01

324 Inlägg
3 februari 2014
Ska du ha loss behållaren eller locket?

En polygrip ger dig bra mycket mer kraft än dina fingrar, om det är locket det gäller.

26 Inlägg
3 februari 2014
Trådstartare
Catoxxo skrev:

En polygrip ger dig bra mycket mer kraft än dina fingrar, om det är locket det gäller.

Ja locket men polygripen var för liten, kanske får skaffa en större. Funderar på om det kan vara något tryck som uppstått i systemet som gör att locket hålls, ingen aning... vill helst låta bli att ha sönder plastburken bara

236 Inlägg
3 februari 2014
Viljestark skrev:
Catoxxo skrev:

Ja locket men polygripen var för liten, kanske får skaffa en större. Funderar på om det kan vara något tryck som uppstått i systemet som gör att locket hålls, ingen aning... vill helst låta bli att ha sönder plastburken bara

Hade samma problem för några månader sen.
Jag höll behållaren med höger hand och vred locket med vänster. Jag fick helt enkelt ta i som in i helvete innan det släppte, som tur gick inget sönder.
Annars kan du testa att värma locket med en hårtork.

Power is measured in dB

311 Inlägg
4 februari 2014
Stor polygrip, men försiktigt :-)

Sök