Nu när vintern är här så är den perfekta säsongen att börja med ett projekt som säkert alla tänker att de ska vara klart mot sommaren till alla bilträffar och allt glidande. Så tänkte göra ett ljudbygge I min Volvo 740 GLE-88. Tanken med det hela är att Spara så mycket utrymme som möjligt men ändå ha ett par feta basar och stilrent i bagaget och såklart spela på bra.
Först av allt Ska jag bygga om golvet i bagaget så det är på samma höjd över hela bagaget och göra förvarings luckor för ett batteri och för andra små prylar. Slutsteget ska gömmas undan så att de blir mer förvaringsyta så slutsteget ska placeras under golvet men man kommer se de genom en plexiglas skiva som ska sitta monterad i golvet bara för stilrenhetens skull.
Dom här produkterna hade jag tänkt göra mitt ljudbygge av!
*Basar: 2st MDS Fr12 12" (till en hemma gjord låda)
*Slutsteg: MDS T1800.
*Kondensator: MDS FP2F-PC 2.0 Farad.
*Kabelkitt: MDS FE50-PK 50mm2.
*Extra batteri i bagaget ska monteras.
*Ett Skiljerelä ska monteras så att inte de främre batteriet slukar ström när bilen är avstängd och man dunkar musik(säkra sidan så bilen alltid startar).
*Även ett kylsystem till slutsteget kommer byggas av något slags fläktsystem.
*Ljudisolera bagaget kommer även förekomma.
Det är mina planer nu i alla fall kanske ändras lite under byggets gång!
Framtida planer efter bagagebygget är tänkt att koppla in alla mina MDS högtalare i kupén till ett slutsteg för ett mer renare ljud.
*2st 6,9or i hatthyllan.
*2st 6,5or i framdörrarna.
*2st diskanter på instrumentpanelen.
*måste införskaffa 2st högtalare som passar i bakdörrarna.
Men detta är framtids planer som kommer efter bagagebygget är klart.
Enjoy!!