I helgen var jag bortrest, så det har inte hänt så mycket!
En polare var däremot på plats i garaget och såg till att det inte stog helt stilla!
Bromsrör till handbromsen och fram till behållare i motorutrymmet är dragen, och vätskebehållare för handbroms+koppling är på plats i ett snyggt litet fäste! (tyvärr ingen bild). Lite slangar och en koning ska göras innan det är klart!
Eftersom min bil ska vara gatlaglig så kommer jag inte att koppla in mig på den befintliga bromskretsen med handbromsen, utan det blir separata bromsok. Det blir även mycket enklare jämfört med att bryta 240'ins tvåkretssystem med dubbla rör bakåt.
Reglerna från Transportstyrelsen är lite otydliga, men dom säger att man inte får "göra ingrepp i befintligt bromssystem". Och så länge jag inte bromsar med dom extra oken, så kommer jag ju faktiskt inte i kontakt med orginal bromssystem!
Återstår att se hur dom väljer att tolka det som vanligt...
Det blev en mall till en uppsättning okhållare igår i alla fall! Ska förfinas ytterligare i veckan!
För er som gillade bilen som gul så kan jag bjuda på ett par mysiga bilder från lackeringen.... kändes nästan en aning tungt att blåsa på svart när den blev så fin i ny fräsch gul färg!
Här ser man även breddningen ganska tydligt!
"Loaded"s racefälgar hade varit helt OK på Volvon!
Lackbox modell större!
och sen ballade det ur med stripes, svart och klarlack!