2672
Sök

Påbackad, mitt fel eller honom?

85 Inlägg
15 februari 2014
Trådstartare
Min 940 blev tyvärr påbackad idag..
Händelsen:
Jag körde vid ett villaområde, en bil står parkerad vid garage gången vid ett hus.
Jag kör sakta förbi, precis när min front är bakom hans bil (ca 2m ifrån varandra) så börjar han backa ut, jag försöker gasa iväg då  jag såg honom backa rätt ut mot mig, men hann inte åka förbi så han backade rätt in i min bakdel på bilen. han hade inte backljus på heller. Det var en pizzabil som körde också, och jag har vittne som såg händelsen. (han som väntade på sin pizza, haha!"

Vems fel är detta? Han har väl väjningsplikt när man backar ut sådär?

Ska ringa försäkringsbolaget direkt på måndag.

Är väldigt sur, då bilen "va" i väldigt bra skick. blev en bra bula (intryckt).

1 948 Inlägg
15 februari 2014
Självklart är det hans fel.
(att han inte hade backljus har dock ingen betydelse, ingen lag på detta)

85 Inlägg
15 februari 2014
Trådstartare
okej vilken tur.
Är lite nojjig att det inte kommer gå igenom försäkringen. tongue Kan tillägga att jag har halv. Men jag antar att jag inte behöver betala något om det va hans fel.

1 948 Inlägg
15 februari 2014
Widens skrev:
okej vilken tur.
Är lite nojjig att det inte kommer gå igenom försäkringen. tongue Kan tillägga att jag har halv. Men jag antar att jag inte behöver betala något om det va hans fel.

Hans försäkring täcker allt, din bil blir inlöst. Bara att hoppas att dom går med på att ge dig en slant i stället så kan du laga den själv istället.

85 Inlägg
15 februari 2014
Trådstartare
baltis skrev:
Widens skrev:
okej vilken tur.

Hans försäkring täcker allt, din bil blir inlöst. Bara att hoppas att dom går med på att ge dig en slant i stället så kan du laga den själv istället.

Okej, får tacka för svaren! smile
Kan återkomma sen och berätta hur det gick.

Sök