Tycker det är en mycket märkligt tolkning.
Det krävs ju TVÅ för att skapa en sådan olycka.
Även om nu killen i bilen hade som hobby att damp bromsa då och då ska väl för sjutton föraren bakom inte ligga så nära och vara så ouppmärksam att han inte klarar av att avärja detta?
Det gör mig sjukt arg att läsa att rövslickaren kom undan helt och hållet och offret som gjorde ett ganska dumt beslut att göra något åt situationen straffas fullt ut.
Det finns inget värre (inte ens rondellfjantarna som även gör mig irriterad) än när någon ligger en i häcken när det inte finns någon anledning till det.
Antingen för att bilen framför inte kommer att köra snabbare för det, ex i en lång kö. Eller för att det finns fulla möjligheter att göra en NORMAL omkörning. Men bilen ligger i röven istället.
Det är precis som om folk glömt bort hur man gör en omkörning. De kör upp i röven på en och vill att man antingen ska flytta sig eller trampa på gasen.
Oftast flyttar jag mig då till vägrenen för att slippa idioten. Men det finns situationer då det är rent av olämpligt att lägga sig i väg grenen. Då ska man inte BEHÖVA det bara för att idioten bakom glömt bort hur man gör en omkörning.
Jag hade en bil bakom mig på en 70 sträcka som låg så nära att han nästan försvann i bakspegeln, om ni förstår vad jag menar. Han matchade min hastighet även när jag låg över motorvägshastighet.
Jag signalerade omkörning, idioten bryr sig inte.
Eftersom jag inte ville göra samma misstag som personen ovanför i tråden så panikbromsade jag inte.
Men jag släppte gasen och lät bromslampan lysa och bromsade långsamt... långsamt in.
Till slut rullade vi fram i mindre än 20km/h (mätaren visar ju inte mindre, stod i botten) och idioten kör FORTFARANDE inte om trotts att jag signalerar. Istället börjar han tuta och gorma... och det finns inte en bil i mötande fält...!
VET de här människorna inte hur man gör en omkörning eller.... vad är det för fel på dem?
Tycker jag att det går för långsamt cruisar jag, och sedan bränner på för fullt vid tillfälle för en riktigt ordentlig omkörning
![smile](img/smilies/smile.png)