Nä tyvär..pengarna räckte inte till. Men såfort jag får in lite pengar så är det tänkt att jag ska lämna in den för portning, större ventiler, urtagna förbränningsrum
Nä tyvär..pengarna räckte inte till. Men såfort jag får in lite pengar så är det tänkt att jag ska lämna in den för portning, större ventiler, urtagna förbränningsrum
Thedawe skrev:
ser schyst ut. blev de nån portning?
Ok, säg till när de e dags, jag har lärt mej porta av Erland på topplocksverkstan och kan fixa alltihopa om du vill. Vad kör du för kam i motorn?
det sitter en vx3 i..har inte kommit till topp biten..men ska köpa mig en riktig turbo kam..vet inte vilken än bara, några tips?
Thedawe skrev:
wistrm skrev:
Thedawe skrev:
ser schyst ut. blev de nån portning?
Ok, säg till när de e dags, jag har lärt mej porta av Erland på topplocksverkstan och kan fixa alltihopa om du vill. Vad kör du för kam i motorn?
Det beror ju lite på vad du vill ha ut, hur mycket du laddar, storleken på turbon osv. (det kanske står i tråden fast jag inte läst nogrant nog) KG har en som heter KG2T - Turbo, jag kan fråga Erland vad han vet om den (och om han har något annat förslag), annars pratar en hel del om k-kam http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=46843 här finns lite data på volvos orginalkammar så kan du jämföra siffrorna med de du har i vx3n http://folkraceforum.se/volvo/info-om-v … nalkammar/ Erland skriver även i tråden på sävarturbo att volvo tycker om 0.5mm mer lyft in än ut vilket borde betyda att en h-kam även skulle fungera bra.
inga problem. jag är på race i england till den 27-28e typ, om du vill kan ja köra en datasimulation med k och h kammarna när jag är hemma igen. skicka över din motordata bara. davexe90@gmail.com
Ser grymt ut!!!! Håller på med nått liknande jag me har bara kvar att beställa en linjär BTR så ska jag ut å mappa på gatan. Får se om de håller. Ska försöka bygga ett bättre block nästa säsång men de håller nog nu. Är så jävla sugen på att åka ut å gasa Kolla gärna in de. Grymt bygge du har i alla fall. Ska följas