Tjenare!
Några av er kanske har sätt projektet på min gammla 855:a som tyvär slutade i skrot!
Har nu köpt mig en ny bil, som blev en skapligt fräsh Volvo 740 16V med årsmodellen 1988, och 25k mil på mätaren.
Målet med bilen är att den ska bli riktigt fräsh, med ett gött stuk. Så man slipper skämmas när man väl har lappen i handen i Augusti!
Planerna då: (kommer fyllas på under tiden) [x] = Klart [/] = Har hemma/påbörjat [ ] = Bara planer
[ ] Add-on
[ ] R-Vinge
[ ] Sänkas
[/] Tona rutor (Fulltonas i augusti)
[X] Hova bakljus
[ ] Fälgar
[ ] Fräsha upp en del saker under med lite färg
[X] Vindavvisare
[ ] Svarta Helskinns säten
[X] Xenon, kommer mera!!
[ ] USA lyktor
[ ] USA kofångare
[ ] Turbo konvertering, om bilen lever kvar när ekonomin blir större!
Hoppas projektet kommer uppskattas & att några som följde projektet på 855:an hittar hit
Börjar med en bild från förra ägaren
Jag gör som så att jag lägger in alla uppdateringar i det här första inlägget så blir det lättare för alla att hitta & slipper bläddra massa sidor när projektet blivit större! Update! 2 Mars -14Redan hänt lite saker sedan jag köpte bilen,
Dioder i position fram & bak
Dioder i regbelysning
Dioder i takbelysningen
Dioder i Instrument hus & alla knappar
Fixat ett nytt dimljus höger sida, som var trasigt när jag köpte bilen
Har en liten fråga till er som vet! Finns det gula dimljus glas från fabrik? Verkar som att mitt på förar sidan är det, trodde det satt film på det från början, men hitta fan ingen kant så jag kunde slita bort det
//Essman
Update! 2 Maj -14Tjenare!
Har nu lackat insatserna i lyktan & för att inte följa strömmen lackade jag det INTE svart!
Utan det vart så lite som RÖTT!!
Lite skillnad mot hur det sug ut från början! Där har vi även mitt jätte hightec NOKIA!
//Essman
Update! 4 Juni -14Tjenare!
Har nu varit & besiktigat bilen, vilket gav 5 2:or att åtgärda!
Fick nu även svaret jag undrat över, förra ägaren har alltså kapat fjädrarna i fram..
Hova bakljusen åkte dit då mina blockljus inte fungerade något vidare! Inte ens enligt bes fungerade dom bra
Har även monterat Xenon i dimljusen som jag gav endast 170kr för hela kittet! H3 35W 6000k fick det bli! Jag är riktigt nöjd!
//Essman
Update 28 Aug -14Tjenare!
Dags för en liten sneaky innan nästa uppdatering, som kommer inom någon dag!
Händer något här
//Essman