3873
Sök

Volvo 850 t5 laddtryckspärr!

228 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
Tjena!

Tänkte kolla ifall någon visste om 850 har laddtryckspärr inbyggd i boxen. Och vid vilket ladd slår den till? Min box är original.. Och jag laddar 0.6-07 nu och de slår ifrån vid 0.6 ungefär..

Och motorn sitter i en 960 och jag har inte laddtrycksvakten kvar!

Mvh // Mattias

A.Sörman
1 299 Inlägg
4 mars 2014
Det är precis som du skrev så chippa  boxen är lösningen. Så får du lite bränsle till laddtryckrt med så slipper motorn spika sönder smile

228 Inlägg
5 mars 2014
Trådstartare
Drunk skrev:
Det är precis som du skrev så chippa  boxen är lösningen. Så får du lite bränsle till laddtryckrt med så slipper motorn spika sönder smile

Kan jag inte ställa ner laddtrycket bara? yikes ska regga bilen så jag vet inte hur avgasvärdena blir ^^

8 253 Inlägg
5 mars 2014
Finns ingen spärr på det viset i boxen, så törs man går det att ställa upp trycket högre även om det inte är rekommendabelt. Original laddtryck ligger ju på 0,65 som mest och slår den ifrån på 0,6 är det något som är galet.

228 Inlägg
5 mars 2014
Trådstartare
Okej. Men den beter sig precis som min 940 turbo gjorde innan jag Chippa den..

8 253 Inlägg
5 mars 2014
Då är det nåt som är fel. Svårt att säga vad. Bara att börja kolla igenom bränsle/tändning.

228 Inlägg
5 mars 2014
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Då är det nåt som är fel. Svårt att säga vad. Bara att börja kolla igenom bränsle/tändning.

Sitter jg box. Nya tändstift och bra spolar.
Det är 960ins original pumpar på den. Inget är gjort i bränsleväg såppas. Kan vara att den får för dåligt med soppa med dom pumparna?

8 253 Inlägg
5 mars 2014
Kollat bränslefiltret? Kan vara så enkelt. Ingen riktig aning hur pumparna i 960 är, men har dem gått långt så kan det vara för klent flöde från dem.

228 Inlägg
5 mars 2014
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Kollat bränslefiltret? Kan vara så enkelt. Ingen riktig aning hur pumparna i 960 är, men har dem gått långt så kan det vara för klent flöde från dem.

Det ska jag göra smile bilen hade stått i 10 år ungefär. Och pumparna har gått 18 tusen mil

228 Inlägg
5 mars 2014
Trådstartare
Är det några andra som har förslag?yikes

A.Sörman
1 299 Inlägg
5 mars 2014
Men hur slår det ifrån spikar det eller klipper den laddet rakt av eller hur märks det?  smile

228 Inlägg
5 mars 2014
Trådstartare
Drunk skrev:
Men hur slår det ifrån spikar det eller klipper den laddet rakt av eller hur märks det?  smile

Den klipper typ laddet rakt av i någon sekund och sen kan man fortsätta gasa tongue men ska testa och skruva ner laddet o byta ladd mätare. Är tyvärr den billigaste från biltema som sitter i nu.. Kan visa för lite så jag laddar mer än vad jag tror

228 Inlägg
6 mars 2014
Trådstartare
Märkte att den inte klipper laddet när man inte trycker helt fullt på pedalen.. så jag ska byta bränslefiltret och soppa pumpen i tanken mot en wallbro!

Sök