2469
Sök

Varför är alla så anti-kombi?

2 123 Inlägg
21 november 2006
Det var en i din tråd som hade skrivit att kombi-bilar var tråkigt.
Det var jag och min motivering är:
Kombi bilar är för familjer med barnvagn och hundar och andra praktiska skäl.
En kombi med 1.6l motor är inget jag skulle vilja ha som första bil iaf, tycker det är en bensinsnål familje bil som jag själv inte skulle lägga ett öre på.
Såklart finns det fina kombibilar och riktiga racer kombis men det var inte en sån det var tal om i tråden. Peugot har enligt mig bara lyckats med 1 bil och det är 206:an men det är min åsikt. Finns hur många som helst som hatar min bil också eftersom den har så fint betyg.
Det var allt för mig.

3 627 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
Fredrik.Gustavsson skrev:
Det var en i din tråd som hade skrivit att kombi-bilar var tråkigt.
Det var jag och min motivering är:
Kombi bilar är för familjer med barnvagn och hundar och andra praktiska skäl.
En kombi med 1.6l motor är inget jag skulle vilja ha som första bil iaf, tycker det är en bensinsnål familje bil som jag själv inte skulle lägga ett öre på.
Såklart finns det fina kombibilar och riktiga racer kombis men det var inte en sån det var tal om i tråden. Peugot har enligt mig bara lyckats med 1 bil och det är 206:an men det är min åsikt. Finns hur många som helst som hatar min bil också eftersom den har så fint betyg.
Det var allt för mig.

Saken är inte den att jag hatar din bil... Vad min andra tråd handlade om va råd om själva bilen, inte om att det va en tråkig och seg kombi.. i och med det så trackade du ner på kombi bilar såsett.. men du är inte den enda som tycker att kombi bara är fula packbilar!

Men i vilket fall...

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

4 554 Inlägg
21 november 2006
jag föredrar kombi framför sedan.. för de första är de större och mer bil att pyssla med.. sen kan man ha den till allt.. finns ju kombiar som piskar sedaner så dom kan va nog så sportiga..
dom är bättre att bygga ljud i.. vilken får in ljudet bäst en 745a eller en 740?  och siste men inte minst ju fler kombiar de finns ju mindre är risken att de sitter nån ful vinge modell större på sedan luckan som om nån va på väg till månen:D

Administratör
2 978 Inlägg
21 november 2006
Jag förstår inte tråden riktigt, vad jag vet säljs det mer kombi än sedaner och jag har inte märkt nått kombi förakt inte på mina bilar i alla fall..  Barnvagn ska ha plats golfbagen osv döö gött med kombi.....

En kopp av den svarta såsen...

3 627 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
loudness skrev:
jag föredrar kombi framför sedan.. för de första är de större och mer bil att pyssla med.. sen kan man ha den till allt.. finns ju kombiar som piskar sedaner så dom kan va nog så sportiga..
dom är bättre att bygga ljud i.. vilken får in ljudet bäst en 745a eller en 740?  och siste men inte minst ju fler kombiar de finns ju mindre är risken att de sitter nån ful vinge modell större på sedan luckan som om nån va på väg till månen:D

Haha, där lyckades du klämma till det snyggt i slutet smile

Vad jag menar Goffen är att en hel del tycker att man inte ska styla kombibilar för att det är packåsner mm.

Administratör
2 978 Inlägg
21 november 2006
Jag tycker att man gör som man själv vill dock så är jag inte så mycket för fatf stuket utan en rejäl sänkning goa fälgar lite toning  o så är det bra för mig.....

3 627 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
Jag kan inte annat än att hålla med dig!! Bilar ska inte vara extremt stylade, jag anser att bilar som andas kvalité och omsorg (cleana bilar) är mycket snyggare!

Din Skoda va förövrigt riktigt fin smile Annat avgas och AEZ fälgar och den är fulländad smile

3 627 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
http://www.molway.com/upload/pictures/Sion.jpg
http://www.molway.com/upload/pictures/Bellini_Tornado.jpg Denna är sjukt snygg!!

Snabbtips till Goffen bara ^^

7 120 Inlägg
21 november 2006
kombi, usch.
De är till för familjer.
Sedaner och Coupér är snyggast.

Administratör
2 978 Inlägg
21 november 2006
ToXtreme skrev:
Jag kan inte annat än att hålla med dig!! Bilar ska inte vara extremt stylade, jag anser att bilar som andas kvalité och omsorg (cleana bilar) är mycket snyggare!

Din Skoda va förövrigt riktigt fin smile Annat avgas och AEZ fälgar och den är fulländad smile

Tro det eller ej men den brummar rejält även med original avgas och fälgar är jag på jakt på. Fälg nr 2 vad är det för priser  på sånna? 19"

lundwall
21 november 2006
Tiagirl skrev:
lundwall skrev:
I min värld finns det tre sorterts kombibilar:

1) Kombin som skaffas för att det är praktiskt, barn, vovve osv. Hemskt.
2) Kombin som skaffas för att den är praktisk, men består av en gammal 745:a med dragkrok för att dra och lasta skit + leka med på vintern smile
3) Kombin som skaffas för att den är toksnygg, och ofta snyggare än sedanmodellen. Bra exempel på det enligt mig är Passat, Octavia, V40, V70 och många fler.

Fler borde förädla sina kombibilar, en snyggt stylad kombi av kategori 3 slår det mesta.

Hoppsan vilket svar... Varför är det hemskt att ha en bil som fyller ens behov?! Om man nu är så dum som jag och måste ha kombi+drag för mina 4 ungar+hund+hästar... Menar du att vi skulle enbart ha TT:n och så får ungarna ta bussen och hunden hemma?
Varför går det inte att köpa en snygg kombi och ändå tillfredställa sina behov?! Här på Garaget finns ett flertal urläckra kombi-bilar som dessutom används som familjebilar...
Känns som om du menar på att jag inte kan göra om min bil till mkt mkt snyggare(vilket är planen)bara för att jag måste använda den till praktiska göromål....

Hoppsan vilket svar själv. Det är hemskt att ha en bil som BARA fyller ens behov, utan minst lilla tanke på utseende och andra ytliga prylar. Men sjävklart, en kat3-kombi som dessutom fyller ens behov är ju klockrent. Det var ju självklart så jag tänkte, även om jag inser att det inte riktigt framgick av det jag skrev.

3 627 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
Goffen skrev:
ToXtreme skrev:

Tro det eller ej men den brummar rejält även med original avgas och fälgar är jag på jakt på. Fälg nr 2 vad är det för priser  på sånna? 19"

Jo det kan jag mycket väl tänka mig att det gör smile Inga tvivel på den saken wink Men lite mer morr är aldrig fel smile

De går på 11000.- för 4st, www.molway.com 5/112-19"  smile

3 Inlägg
21 november 2006
vad svider värst att bli avhängd av en överstylad sedan som det värkligen hörs och syns lång väg att det sitter en tokuppskrämd motor i..
eller
en neutral stilren kombi som ser ut som fru persons familjebil?

Alla är vi barn i början.

2 123 Inlägg
21 november 2006
ToXtreme skrev:
Goffen skrev:
ToXtreme skrev:

Jo det kan jag mycket väl tänka mig att det gör smile Inga tvivel på den saken wink Men lite mer morr är aldrig fel smile

De går på 11000.- för 4st, www.molway.com 5/112-19"  smile

++Plus däck för 1000-1500 kr st.

3 627 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
e30touring skrev:
vad svider värst att bli avhängd av en överstylad sedan som det värkligen hörs och syns lång väg att det sitter en tokuppskrämd motor i..
eller
en neutral stilren kombi som ser ut som fru persons familjebil?

Kombin såklart, det är ju det som gör saken roligare.. att komma med en diskret kombi som går som fan är mycket fräckare tongue

Dessutom anser jag att man vänder mer på huvudet när det kommer en riktigt fet kombi jänt emot en sedan smile

Supraman
2 300 Inlägg
21 november 2006
Kombi är kanon.
Det är den ultimata sleepern.
Tänk att komma i låt oss för enkelhetens ska säga v70.
Ser ut som värsta svenssonbilen, inte stylad på något sätt.
Scenario:

Rödljus, tvåfiligt.
Man kommer fram lägger sig till höger, inga tendenser till att man verkar har någar ambitiononer att leka mansell.
I vänsterfilen kommer, tja vad ska man dra till med där?säg en m3 med en yngre förmåga i som inte än har fattat att sitta med ryggen lutad i mer 45 grader inåt bilens centrumlinje inte är någon höjdare när man 10 år senare ska flytta en massiv skänk då det knäcker till i ryggen som visar att man därefter aldrig får lyfta mer än 5 kg.
Denna förmåga tittar lite på ens bil och flinar överlägset åt en och varvar lite och kryper lite längre fram mot stopplinjen.
Du själv märker tidmässigt att det snart är dags för att bli grönt.
Du gör dig i ordning för start, lägger dig på ett lämpligt varv för start.
snart är det dags, och DÄR blir det gult och du låter däcken spinna några varv innan du justerar för att få bättre fäste.
Grabben brevid blir lite lämnad efter men han försöker komma i kapp.
nu ser du hela hans bil i innerbackspegeln och det står klart att du har vunnit ännu en gång.
Ni kommer fram till nästa rödljus, dag för en omgång till, du tittar lite på honom, han sneglar snabbt tillbaka bestämd att han ska ta dig denna gång.
Samma procedur igen och samma resultat men denna gången vinkar du av honom med varbingsblinkersen och svänger av till din favoritpizzeria för att ta med käk hem.
Han fortsätter som det gällde liv eller död framåt oförståendes att du redan har visat vart skåpet ska stå.
Du lyssnar på polisradion och hör att det ärpoliskontroll längre fram och du förstår att killen med m3an snart är i farbror blås grepp, du skrattar lite åt dig själv och svänger in på parkeringen.

Hur många förväntar sig att få pisk av en kombi, det är det som är så kul.
Sen så är många kombis inte direkt fula heller.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

185 Inlägg
21 november 2006
Haha! Det va bra skrivet...

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
21 november 2006
Köpte nyligen en kombi jag, bara massa fördelar.. big_smile  Har en sedan med men är på "vinterskruvning" nu den big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
21 november 2006
Kanske därför jag fått så många ettor. smile
Trodde inte det fanns folk som var anti-kombi.

Håller med Stefan Varberg dock, det är lite sleeper om man har en kombi med lite pulver, alltid lika kul att ge icke-kombi-sportbilar något att fundera på när dom ser hur man tuffar iväg längre och längre bort. big_smile
Man behöver inte ens vinna i ett rödljusrace för att personen i sportbilen blir upprörd, det räcker med att man hänger på rätt bra, då dom tror att man inte ens kommer förstå vad som händer innan dom är bortom horisonten.

1 059 Inlägg
21 november 2006
kombi e ju det rätta..ta rs2 rs4 mm
eller körde inte volvo btcc med en combi också?
sedaner brukar ju mest va plastraketer

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Sök