Idag åkte den gamla motorn ut och jag bytte och ställde in kamremen på den nya motorn. Imorgon så ska jag montera dit fördelaren på blocket, tvätta motorutrymmet och börja dra elen sen får vi se hur långt jag hinner! Ut med det gamla:D
I helgen så tvättade jag motorutrymmet osv och sedan var det dags att montera dit b230in. Idag satt motorn på rätt plats och började koppla elen då märkte jag att kopplingen inte var som den skulle så då fick vi ta ut motorn och lådan igen för att fixa kopplingen.. men nu är allt på sin plats igen. Tack för hjälpen robbinmahler och zetterfeldt
jag har lite problem med elen.. jag hat tagit elsystemet från en 945 med lh 2.4 men nu när jag söker igenom systemet så hittar jag inte någon luftmassemätarkontakt. Dock så är det några kablar som är avklippta men jag får de inte att stämma överens med elschemat för luftmassemätaren. Är det någon som vet vilka färger kablarna har som går till luftmassemätaren?
Jag jar tyvärr inga kablar dom har de färgerna.. men har 5 kablar som jag nästan tror att det är, de har färgerna blå, gul/röd, svart, grön/vit, rosa/blå
De går inte så fort fram nu på grund av att allt jäklas för mig just nu, har fått gängpaj i toppen där grenröret sitter så jag vet i te riktigt hur jag ska göra där nu, är de någon som har förslag? Sen undrar jag också vars jag ska stoppa doppa pjmpen om jag ska ha den direkt efter tanken eller om jag lika gärna kan ha den i motorutrymmet?
De går inte så fort fram nu på grund av att allt jäklas för mig just nu, har fått gängpaj i toppen där grenröret sitter så jag vet i te riktigt hur jag ska göra där nu, är de någon som har förslag? Sen undrar jag också vars jag ska stoppa doppa pjmpen om jag ska ha den direkt efter tanken eller om jag lika gärna kan ha den i motorutrymmet?
Skicka bild lättare att bedöma då. Men när jag fick gängpaj så fixade han som planar mina toppar det. Han fräste ur den och gängade om. Men som jag själv hade pillat för mycket så fick han sätta dit en större pinnbult. Men funkat bra.
Ha soppapumpen direkt efter tanken! Är det orginal eller har du bytt upp dig? Ta toppen sen rullar du förbi Dynotech på röbäck så hjälper robban dig där!
Ha soppapumpen direkt efter tanken! Är det orginal eller har du bytt upp dig? Ta toppen sen rullar du förbi Dynotech på röbäck så hjälper robban dig där!
Toppen har jag borrat och gängat om sedan skruvade jag in en ingängningssats så det är löst nu ovh blev riktigt bra! Soppa pumpen har jag tagit från 940ftt bilen som jag köpte. Och de blir att montera den direkt efter tanken till helgen tror jag!
Ska jag vara ärlig så vet jag inte vad det är för något, vad blir det för skillnad och hur dyr är den?
Den funkar både som en vanlig öppen dumpventil och återcirkulerande, så man inte ska få problem med lmm och tomgångs problem. Kostar 495:- ny. Men säljer min för 300 helt ny i kartong:P Här är en länk http://shop.klracing.se/sv/artiklar/hyb … -bla-.html
Jag började fundera på tändningen idag och jag har tagit fördelaren från b21an, vilken tändspole ska jag ha, den från b230 eller b21? Är jag har aldrig ställt in tändningen förut, någon som kan förklara hur man ska göra?
Jag började fundera på tändningen idag och jag har tagit fördelaren från b21an, vilken tändspole ska jag ha, den från b230 eller b21? Är jag har aldrig ställt in tändningen förut, någon som kan förklara hur man ska göra?
du lyser med en tändningslampa på remskivan å så ställer du den på 32 grader när vikterna är utslagna
jag har fortfarande fel elsystem så projektet går väldigt långsamt! jag har monterad dit bränslepumpen men jag undrar vars ska jag koppla in elen som kommer från pumpen? jag håller även på med avgassystemet och jag har monterat dit katalysator osv men jag är vid bakaxeln nu och har inte fått det att funka över bakaxeln. Måste man köpa ett färdigkrökt rör som passar till 240 eller hur har ni gjort?
jag har fortfarande fel elsystem så projektet går väldigt långsamt! jag har monterad dit bränslepumpen men jag undrar vars ska jag koppla in elen som kommer från pumpen? jag håller även på med avgassystemet och jag har monterat dit katalysator osv men jag är vid bakaxeln nu och har inte fått det att funka över bakaxeln. Måste man köpa ett färdigkrökt rör som passar till 240 eller hur har ni gjort?
Du får mixtra lite me böjar och sånt men det går fint med 3 tum hela vägen
kolla gärna in mitt projekttråd 245 med T5 motor :)
Mvh Pontus