Xenon i halvljuset så åker du på smisk av farbror blå och besiktningen, framför allt kommer billister du möter ge dig helljus i trynet.
Xenon-lamporna har inte brännpunkten på samma ställe, så ljuskäglan blir helt annorlunda och bländar därmed som inte halogen gör.
Helljuset får du göra vad du vill i, egentligen inga förändringar alls men eftersom du bländar av så brukar besiktning och polis godkänna det ändå. Där kör du komplett kit med ballaster. annars får du bara xenon-look. Riktigt xenon kräver ballaster.
till halvljuset så tycker jag nog du ska satsa på att köpa tex Nightbreaker eller liknande halogen istället. Det ger alltid mycket bättre ljusåtergivning med halogen i en reflektor tänkt för halogen. Och man ska inte jämför billiga biltema-lampor med osram- eller philips-lampor.
helljuset bestämmer du själv vilken prisklass och felmarginal du vill ha, oftast skiljer inget mellan kit för 300-700, men över 1000 så är det ofta mer hållbara ballaster och bättre lampor.
2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |