Fortfarande, TS efterfrågar lagliga alternativ för att få xenon-look, klart att jag ställer mig något negativ till att folk då utan problem föreslår att han ska peta i xenon...
Sen att jag är negativ vetesjutton?! Använder klart mindre smileys än majoriteten men jag förstår ärligt talat inte hur det för mina inlägg negativa, möjligtvis mindre färggranna!
Som jag skrev innan; har man tur med sina reflektorer så fungerar de dugligt med xenon, men risken är stor att det kostar både böter och besiktning.
Fear38: Har du köpt till exempel Philips Nightbreaker och provat dessa innan du xenonkonverterade?
Angående reflektorer kontra projektorer med halogen/xenon så är det som att jämföra att ta en vanlig lampskärm och att istället för en klotglödlampa på 100W, stoppa i en lågenergilampa på 60W.
Absolut! Du har mer ljus där du ska, men lampan sticker ut längre än original, brännpunkten, så du har mer ljus där du inte ska med.
Det är bara att lägga upp två st lampor bredvid varandra så ser du
![smile](img/smilies/smile.png)
Ärligt talat, hur många av alla som xenonkonverterar vet vad "ljusbild" är, hur många vet hur de kan kontrollera den och hur många gör det när de konverterar/t?
Absolut, ställer man in allt så att det lirar, lyckas få till en cut-off på en reflektor(?), så absolut då märker ingen på vägen att du bytt. Men samma sekund du lastat halva kompisgänget i bilen, och inte har automatisk nivåreglering... Fine om du kör 4300K, men allt över 6000K sticker rätt bra i ögonen när det är kolsvart ute.