willegard skrev:
Hej!
Jag tycker du gör rätt i att köra fälgarna du har nu, så länge du fick dem till bra pris.
Man ska betala för saker man vill ha, inte saker man är halvnöjd med.
Ang. din baslåda. Jävlar vad fräscht. Är det en 12"a? Har du några spec? Har du lyckats få tätt runtom, eller spelar den "open air"?
En fråga ang. ljudprocessorn. Vad gör den för nytta i golfen? Jag har, någonstans i bakhuvudet, hört att golfen (nyare) har i-bus. Har jag hört fel?
Oavsett, trevlig tråd, bra uppdateringar. Jag läser, och är dålig på att kommentera. Men jag följer med rådjursögon.
Mvh P
Tjenare!Trevligt svar måste jag säga, tackar ödmjukast för detta!
Kul med funderingar, hoppas jag kan ge bra svar!
Ang. BasenLådan är köpt från England via Ebay, den är "helplastad" och sluten. Man fäster den från insidan med en skruv, samma skruv som sitter där original, tror att den håller fästet till varningstriangeln!
Annonslänk till lådan.Basen är en Soundstream RW-12.
2x4Ohm spolar, 600W RMS, 900W Peak.
Basen vill sitta i en låda på 34liter/1,2 cuft (lådan håller exakt det måttet).
Slutsteget lämnar 650W RMS lastat i 2Ohm vid 14,4V.
Ang. LjudprocessornDet du har hört stämmer säkert!
Jag vet att man kan se i felminnet om en högtalare är kortsluten t.e.x, men det känner nog stereon av för högtalarna måste ju drivas som vanligt med högnivå iaf.. och jag använder högnivå in till processorn (slutsteg i stereon)
Jag stiftade om kontaktstycket på baksidan av stereon (vanlig högtalarutgång). Jag gjorde så att jag öppnade kontaktstycket och tog ur stiften, sen klippte jag bort originalstiften och satte nya stift med både original högtalarkabel och kabel från kabelhärvan till processorn.
Jag ville inte göra åverkan på original kablage så därför stiftade jag istället för att klippa, tanken är att åka med 3vägssystem i framdörrarna nästa sommar och eventuellt tvåvägs bak längre fram! Så därför stiftade jag alla 8 kontakter. Min tanke är att när jag kopplar ur originalhögtalarna så kommer inte stereon känna av något fel med tanke på att signalen går till processorn och det inte blir något avbrott eller kortslutning
Länk till byggtråd som hjälpte mig.Mvh, Fredde