Motorkåpa och ljudbyggeDå var motorkåpan moddad, målad och monterad! Bestämde mig för att bygga om lite i bagagerummet. Men det kommer vi till senare i inlägget!
Motorkåpan kommer från Audi TTS, samma motor som min fast 2" insug från fabrik. Där av Audi-ringar..
Audiringarna plockas väck, gjutningen i plasten fylls och "försvinner", i alla fall visuellt.
Motorkåpan i standardutförandeMotorkåpan monterad i standardutförandeMotorkåpan plockas isär.Moddad, lackad och monterad tillsammans med R8 olja, kylvätska samt svart spolarvätskelock.Bättre bild på motorkåpa samt de nya locken.Bestämde mig för att bygga om lite i bagagerummet.
Volkswagen har original kört med ett så kallat förhöjt lastrumsgolv i en del Golf-modeller, detta används antingen vid 4Motion t.e.x Golf R eller i "vanliga" Golf som har ett "fullsize" reservhjul. Detta får man genom original former av skumplast som finns att beställa hos din VAG-återförsäljare. I min GTI ligger det original ett så kallat platssparande reservhjul, vilket är kanon eftersom det möjliggör ett större lastrum (detta är det vanligaste alternativet).
Tomt lastrum med MDF-platta att fästa slutsteg på. Verktygssatsen ligger kvar inunder, plattan är bara monterad med 4 bitar dubbelhäftande tejp. sorry för att bilden är roterad 90 grader.Skumplasten och kablarna på sin plats, notera det exceptionella utrymmet för varningstriangeln!Baslåda och lastrumsgolv på sin plats!I det nya lastrumsgolvet är det gjort som en liten lucka i bakkant, perfekt!Tanken med bygget är inte att man ska stå med öppen bagagelucka och "showa" på bilträffar, därför är inte plattan klädd i tyg eller plexiglas monterat i golvet
Dock så finns det en nackdel om man plockar väck reservhjulet, original vilar nämligen golvet på reservhjulet och verktygssatsen som ligger i baljan. Men där är det bara luft just nu. Det betyder att om jag lastar något tyngre i mitten så sviktar golvet, därför ska jag förstärka med en lite tunnare plywoodskiva, men det kommer senare.
Funderingar, tankar & idéer mottages tacksamt!Mvh, Fredde