Målade dom 2 fälgarna med yokohama parada däcken som jag ska fram så jag kan få på dom igen Funderar på om jag skulle ta och måla läppen på insidan också så det blir grönt inåt, vad tror ni om det?
Lindade grenröret i helgen o det va ju inte direkt det enklaste när rören va så nära varandra överallt. Kliade rätt så skapligt över hela kroppen efteråt med kan jag säga dum som man var så grejade jag med t-shirt.
Bytte svänghjul o koppling i helgen och självklart ska det uppstå problem..... kopplingen börjar driva minsta lilla man drar upp kopplingen så behöver bara lyfta den ca 1 cm så driver det och ibland kommer det ett skrapande ljud som om jag byggt en svarv av bilen.. 3 gånger upp och ner med lådan hittade jag problemet och det var att lamellen är ca 3mm tjockare än original så utgående axel från växellådan tar i lamellen där uttrampningslagret sitter, trodde först det var uttrampningslagret men jag satte dit nytt när jag bytte allt. någon som har haft samma problem eller vet vad som jag ska göra för att lösa det.
satte tillbaka original kopplingen och såg att kopplingsgaffeln är närmare kopplings cylindern på original än på den nya spec kopplingen så det är därför kopplingen tar så långt ner men jag förstår inte varför det är så. Jag tycker det inte ska vara några fel när man köper nya saker och självklart till rätt motor. :S
Blir en liten uppdate denna helgen. Det har inte hänt ett piss i helgen för har bara legat hemma och varit sjuk hela veckan.. Farsan pratade med en från mrtuning och nu har vi löst problemet med kopplingen och det ska tydligen gå att spänna upp pedalen så den tar som vanligt, för när man byter svänghjul samt koppling så är dom aldrig exakt lika stora så det ska bara vara att spänna som tur var. sen det som har skrapat har inte varit att axeln tog i lamellen utan det är det nya uttrampningslagret som det är fel på.
Kollade på lag-vm i cross i Lettland för 2 veckor sedan och blev så sjukt sugen på att köra hoj igen då jag sålde mina hojar för ca 1.5 år sedan, så jag åkte och köpte mig en suzuki rm-z 250 2010
Det har inte hänt så mycket det sista pga av att jag varit sjuk sen brist på växellådslyft. har bara servat nya hojen men ny olja o lite nya fräscha delar.
Körde ner bilen till verkstaden idag för att sätta i nya kopplingen och svänghjul o byta till det andra utrampningslagret, fjärde gången jag har ner lådan denna månaden så börjar bli ganska trött på den jävla lådan xD tänkte på det att när jag ska ta ner lådan och lutar den nedåt så rinner det ut olja från utgående axel (där kardan sitter) och min fråga är om det är normalt eller om det är någon packbox som har havererat i lådan? ps det rinner bara ut när kardan är borttagen. tacksam för svar..
Kanske inte så stor hjälp men min låda läckte inte så länge axlen satt kvar när ja tog ner lådan, dock så hade ja inte jätte mkt lutning på den:p
Hade du i yoken när du tog ner lådan eller hur menar du? tanka precis upp lådan med någon dyr jävla olja o det blir ju dyrt som fasen om det ska rinna ut varje gång man har ner lådan tycker inte jag hade så värst mycket lutning så tyckte det va skumt att det kom ut så mycket. Jag hoppas inte något är paj i lådan det blir inte så bra för lådan om oljan samlas i kammaren innan kardan.
Nu funkar äntligen koppling som den ska utan missljud och dyligt. Har tömt ac'n och kört hem bilen så imon ska jag börja riva toppen och klämman ner lite fler hästar.
Nu var toppen ute. Nu väntar jag bara på lite delar till toppen.
Det som står på schemat nu är att porta avgaskanalerna, slipa ventiler och match porta grenrör samt insug.
Cylinder loppen såg riktigt fina ut och kändes bra med. Den ska ha gått runt 100 mil sen dom bytte till smidda kolvar och staker. Blev tveksam dörst om det va smidda kolvar först men wiesco ser ut så.