Han jag köpte chippet av säger att 855 har det elektroniskt eller har jag fatta fel? han sa att jag skulle få ett ladd på 1.1 till 1.3 bar jag har dock inte märkt något
Han jag köpte chippet av säger att 855 har det elektroniskt eller har jag fatta fel? han sa att jag skulle få ett ladd på 1.1 till 1.3 bar jag har dock inte märkt något
det har jag ingenanning om. men borde vara elektroniskt.
Han jag köpte chippet av säger att 855 har det elektroniskt eller har jag fatta fel? han sa att jag skulle få ett ladd på 1.1 till 1.3 bar jag har dock inte märkt något
det har jag ingenanning om. men borde vara elektroniskt.
Ja det gör en del om dom slangarna är kass på många sett trasiga packningar är en blandannat. Kolla så att pinnen till wastgaten inte har hoppat av eller hängt sig för 0.45 är typ grundladd. Annars är det läckor som är väldigt vanligt.
okej men hur kollar man läcka på intercoolern? 0.45 är ju grund och där står jag nu och jag vet hur jag ska göra för att få till laddet:/ hur ska jag gå tillväga?
okej men hur kollar man läcka på intercoolern? 0.45 är ju grund och där står jag nu och jag vet hur jag ska göra för att få till laddet:/ hur ska jag gå tillväga?
Du har ju tre slangar från magnetventilen dom bör du felsöka förts sen slangarna till ic å själva intercooler'n.
Hade du något annat chipp förut å högre ladd så kan ju även chippet va kass?
hade inte det utan det var orginal! Jag får kolla över slangarna! såg nu när jag vara ute att 1 slang ifrån svart en bit sen en nippel i och sedan en transparantslang till vakummträdet. detta känns lite skumt
kollade lite mer på bilen idag. Slangen som går från luftfilter boxen har en böj och en givare nästan nere vid turbon och den är trasig där i plasten gör det något? påverkar det laddet något?
det är ingen givare utan en värmare för vevhusventen om den drar tjuvluft där så är det ju inte bra iom att det är efter LMM, dvs den har inte räknat med den luften som den drar in där och får då fel bränsleblandning.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.