3332
Sök

FFR 33 rod

Hot rod Factory five 33 Ls motor, manuell låda

390 591 Visningar
Uppdaterades senast 10 december 2023
604 Inlägg
22 december 2014
Trådstartare
#121
Det är ingen riktig racebil
men den ska gå som en alla behöver inte vara lika (utan skärmar)


855 Inlägg
22 december 2014
#122
blitzzen skrev:
Det är ingen riktig racebil
men den ska gå som en alla behöver inte vara lika (utan skärmar)

Precis som jag tänkte med min. Då är vi 2 med samma intention. Tror då att jag får tänka om, för min blir ju inte klar ännu. Får väl gå på ett tredje alternativ...cool
Lite av en sleeper tänkte jag mig. Finbil som går bra. Jag har ju inget formel 1 chassie som er. har ju eg bara bytt kaross på en corvette ju! smile
Senast redigerat av scaryeyes (22 december 2014)

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

604 Inlägg
22 december 2014
Trådstartare
#123
putsning av torpedvägg och luftning av bromsar med ate racing olja
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-cff7bd7ccbf9e5ea8af8e113cb01e0dc.jpg
Äntligen på hjul igen
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-929b927f8fff6d64bd13a7d257c6f1d4.jpg
Senast redigerat av blitzzen (22 december 2014)


1 423 Inlägg
22 december 2014
#124
Måste fråga hur i helvete du lyckades med att montera servot med motorn upp?
Tänkte att jag skulle göra likadant men det är långt ifrån att passa hur jag än gör.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

604 Inlägg
22 december 2014
Trådstartare
#125
Jag kan lossa min i morgon och ta en bild på det
det är på mm att det går


1 423 Inlägg
22 december 2014
#126
Jag antar att för att få dit den så har du inte axeln centrerad i hålet?
Ja har du tid och ta någon bild så är jag tacksam.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

604 Inlägg
22 december 2014
Trådstartare
#127
Nej den är ej centrerad hade en bild i datorn så ser man bult hålet som det är monterat tar mer bilder i morgon
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-0cf4b91df19f727af9a05dc175ffbb9e.jpg
Senast redigerat av blitzzen (22 december 2014)


1 423 Inlägg
23 december 2014
#128
Har provat lite nu och om jag tar av den lilla svarta kåpan kan jag få dit en skruv i det nedre hålet men passar inte i de två andra. Har du borrat nya hål?

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

604 Inlägg
23 december 2014
Trådstartare
#129
Hej här kommer mer bilder
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-e2cc753fd19bc4a4eefa590f8e0856dd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-5e7f7bc99cd7d44e169c6e04052c5e80.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-f6c8f5dea9348a481f2210b421d5e530.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-77ca4a3119e2be5c0f067b3754cedc4e.jpg
Sen fick  jag göra om axeln så att det blev som idit beskrev i sina anvisningar det stämmer som ffr har utan servo men med servo så ståmer ej knutarna  på axel  undrar vad som är rätt
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-6ad2766db96e16690be197c16bc220f9.jpg
Senast redigerat av blitzzen (23 december 2014)


1 423 Inlägg
23 december 2014
#130
Stort tack det förklarar ju en del, du ligger verkligen på marginalen med hålen.
Jag har "incorrect phasing" enligt din ritning, men vad jag sett på alla andra på FFR forum så sätter man ihop det så och jag har inte haft något strul med det eller kännt några bindningar i ratten, styrningen går jämt från ändläge till ändläge. Kommer dina headers nära toppen på servomotorn?

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

604 Inlägg
23 december 2014
Trådstartare
#131
Har ej något problem nu men det var för mycket nickel på axel igenom lagret i torpedvägen som gjorde det det var sfro som inte tyckte om som ffr har gjort
Så jag hade inget val än att ändra det
Men det hade varit bra att veta vad är rätt o fel


1 423 Inlägg
23 december 2014
#132
Tror nog säkert att Ididit har rätt, de är ju experterna. Sen kan man ju fråga sig hur stor betydelse det har-

Sitter dina headers nära toppen på servo motorn? eller du har kanske inte provmonterat?

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

604 Inlägg
23 december 2014
Trådstartare
#133
Tittar man på ffr forum så har ingen ändrat på styrningen än så länge dom har bara byggt ca 800 st men dom har väl ingen sfro  bes tror inte det är bekymmer med det
Har ej provat  headers än ska montera motor o lådan när kopplingen kommer  i värsta fall så blir det ett värme skydd men när jag har tittat på andra ffr sidor så verkar det inte vara något problem


1 423 Inlägg
23 december 2014
#134
Jag tror heller inte det kommer bli något bekymmer med headers men man kan ju inte vara säker förrän man provmonterat.

Vad för typ av koppling tänker du köra med?

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

604 Inlägg
23 december 2014
Trådstartare
#135
Helt klart
jag köpte ett nytt tråg först med sen provade jag att flytta servot så det blev över i kartong (Chevrolet Performance LS Muscle Car Oil Pan Kits) dumt att köpa först sen prova men så blir det l bland (lite för ofta)
Det blev centerfors dfx koppling tittade på DYAD DRIVE SYSTEM  dubbel lamell tror att det var över kurs för min motor


1 423 Inlägg
23 december 2014
#136
Så vad har du för tråg nu ? Fan då hade jag kunnat köpa det av dig, nu köpte jag ett Moroso tråg, men jag var faktiskt inne på Muscle Car tråget ett tag.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

604 Inlägg
24 december 2014
Trådstartare
#137
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-716ed92eba98f21a7bf124e943e140c5.jpg
Standard tråg det är längre än (muskel car tråg och det är kortare för framvagns balken)
eftersom du kommer att köra mycket bana  varför inte tor sump som camaro cup bilarna har


1 423 Inlägg
24 december 2014
#138
Jag tittade på torrsump, men det var jävligt dyrt och jag var inte säker på om det får plats innanför ramen.
Så jag körde en roadrace sump från Moroso istället.

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-25cf0d399a2159258190d6c07bf0d330.jpg

Sedan kommer jag utöver detta ha ett "Louvered Windage Tray" LS motorerna pumpar ju runt rätt mycket olja i förhållande till andra motorer och har fått en hel del kritik för detta.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

604 Inlägg
24 december 2014
Trådstartare
#139
Det verkar väldig bra tråg  liknar muskel car tråg
Senast redigerat av blitzzen (25 december 2014)


604 Inlägg
4 januari 2015
Trådstartare
#140
Senast redigerat av blitzzen (4 januari 2015)



Sök