Tjena tjena! nu är det så att jag har fått huvudvärk över audin.. problemet är startspärren! efter att startspärren jävlades första gången så bogserade jag bilen till Audi. dom felsökte och konstaterade att tändningslåset var kast. nu är det så här idagsläget! bilen har fått nya nycklar samt tändningslås och audi kodade om bilen i förgår, men efter en dag som försvann alla koder så startspärren hoppar i. Audi vet ej vad som är felet och är förvirrade... är det någon vettig själ här som kan svara mig vad FAN det är för fel.. är i stort behov utav bilen.. Snälla! Detta är akut! bilen är en Audi A6 2,7T quattro årsmodell 99.
Är inte ovanligt att lässpolen blir dålig på dom, eller rättare sagt är det någon lödning som släpper och ger glappkontakt kan vara värt att trycka/dra lite i kablarna
jo jag har märkt att det inte är ett ovanlig fel vilket gör mig ännu mer irriterad läspolen kunde inte vara problemet enligt audi bilen tappar bort koderna en annan sa till mig att batteriet kan vara boven i dramat. ska vara runt 12,5V i batteriet när startmotorn är i gång men har inte hunnit mäta upp batteriet än, ( sitter ett Biltema batteri i nu ) inga mer förslag?
Oj missade att den tappa koderna ja då är det inte lässpolen Borde inte bero på underspänning tycker jag Kasst instrument skulle de kunna vara, ska lyssna lite med gubbarna på jobbet i morgon jobbar på vag nämligen
haha jag har ingen aning vad jag ska tro längre, haha! men det skulle vara GULD värt om du skulle kunna kolla upp det och eventuellt ge lite tips! är som sagt i stort behov av bilen sitter jävligt dåligt till här
helt klart att tänka på! audi fick inte upp några koder eller liknande verkstadschefen hade ingen aning om vad som kunde vara felet om jag inte hittar felet eller om batteriet inte hjälper dyker jag gänra förbi med bilfan om du vill kolla på det