Lite mer bökeri idag då
Gick lite tid till bruksbilen då den är en ***** ***** men fick lite gjort ändå
Skulle slänga av motorn igen och öppna lite mer runt adapterplattan, men nu med helsvetsen lagd passade inte motorramen i min ställning längre, så jag fick korta den lite
Sen satt den som en smäck igen
Kapade bort "lådan" med ventilationsröret
Och fimpade lite mer av tunneln eftersom växellådan kommer bygga rätt bra
Luftigt och bra, ska nog räcka tills vidare
Sen skulle lådan på, visade sig att det fortfarande var för trångt
Så ytterligare lite av tunneln fick gå åt
Standard att montera lådan via kupén, eller?
Sitter inte helt dumt, spaken hamnar lite långt bak men om man kortar spakstället till hälften så blir det nog rätt ok. Hyfsat hög spak med men folk brukar ju förlänga och sånt så varför inte
Handbromsen vill jag ha kvar för den ser ganska stridsvagn ut
Men den kan inte sitta där den sitter, får nog flytta bak den en hel del. Mer av tunneln ryker när kardanen ska in, i princip hela skulle jag gissa
Blir även djävulskt trång för fossingarna, hade precis fått plats med PV:ns broms o koppling men då får jag nog ha handgas
På utsidan är det även kört för PV:ns pedaler eftersom motorramen är brutalt ivägen, speciellt eftersom jag ska ha hydroboosten
Nu är det egentligen dags att kolla på styrning eller bromsar, kom fram till att det blir väldigt avancerat med styraxeln så jag funderade på nåt alternativ. Hydrauliskt nämndes innan, har även funderat på vajer som man har i båt, vet dock inte om något av det är godkänt eller tillräckligt säkert
Är nog lösbart med axel men det blir nog minst fem sektioner som ska lagras så är inte jättesugen
Bromsarna har jag, förutom nån glidbult som jag ska beställa, så en genomgång av det så det funkar kanske är på sin plats