Nu när sommaren är över kommer det nog hända lite mer i verkstan
Bilderna som inte ville som jag sist:
Var och köpte ett pedalställ från BMW E46 för att kopplingen skulle stämma med lådan, tror det ska kunna bli bra
Ganska tung att släpa runt på med motorn i
Sen skulle jag då matcha upp stället med hydroboosten. Med den nuvarande plattan är pinnen på cylindern för kort, vilket gör att pedalen hamnar för långt ner
Så steg ett blev att få bort plattan, som såklart satt med nån knarkad fyrkantsmutter
Så jag fick göra en hylsa
Sen gick det
Jag visste inte riktigt var bromspedalen skulle hamna eftersom övre läget på kopplingen inte har någon egen stopp, utan bestäms av huvudkopplingscylindern. Därför beställde jag en sådan som jag nu har fått hem
Så nu ska jag kunna sätta en platta så att avståndet blir rätt. Sen skiljer även diametern på tappen där pinnen kopplas på pedalen, så jag får svarva en hylsa så det blir rätt
Blev även förfrågad om jag ville deltaga vid Bilsportmässan på Malmömässan i december av en av arrangörerna, det låter ju kul så jag sade att jag var intresserad
Sen får vi se hur mycket jag har gjort innan dess, mest kritiskt blir ju utseende så jag ska börja fundera på fronten.
Dock är det även bra med bromsar om man ska lasta på släp och sådär, så pedalstället får nog gå först
Sen har jag även skaffat mig ett annat projekt som kommer stjäla lite tid
En Porsche 928s -83 som min farbror har haft stående. Den har stått precis här i 9 år, så den är inte helt fräsch
Fick sig en tvätt till att börja med vilket hjälpte en hel del
Nästa grej blir att göra klart pedalstället så jag kan koppla upp iaf frambromsarna, på återseende!