26 april 2014
Trådstartare
tjena! nu är det så att min bil vägrar starta. den har varit extremt svårtstartad i några dagar nu oavsett om den är varm eller kall.
jag har fått gnuggat startmotorn i ca 1 min innan motorn nästan ofrivilligt vill hoppa igång.
jag bytte för precis en vecka sedan pumpen i tanken då den hade skurit, bytte till en likadan pump walbro gss 341.
det var då den blev svårstartad, har aldrig varit några problem tidigare och har nästan startat lika snabbt som en ny bil! jag har tagit upp pumpen igen för att kolla om den fungerade som den gjorde.
har även haft problem med spikningar/ryckig gång och smällar vid fullt gapådrag. har en ställbar bränsleregulator och såg att den bara hade 2 bar, vet att den ska ha 3 bar vilket de flesta bensinbilar har. så ställde upp den till straxt över 3 då jag inte har mina orginala hk utan den har nästan 300 kusar.
fortfarande svårstartad när jag skulle ut och testa, kom ca 5-6 km och bilen vägrade reagera på gasen utan hörde bara ett luftljud (kan ha varit sportluftfiltret.
bilen dog för mig i rullande fart och fick stanna efter vägen och försökte få igång den men inget hände, det ända som hände var att startmotorn drog ur all ström från batteriet. fick starthjälp men fungerade inte heller!
så fick bogsera hem bilen och nu står den här...
stiften är ny, tändkablar är ny, fördelarlock/rotor ny...
tändstiften är blöt om dom ska vara det?
testade att dra ut LMM (ombygd 3") men inget hände!
någon som har något till tips vad man kan göra/kolla innan man skickar in på lagning och för en räkning som svider till man dör???
tacksam för svar!!