Ska försöka berätta detaljerat vad mitt problem är.
Inleder en fickparkering, känner mig nöjd, stänger av bilen. Inser att jag kunde göra bättre, startar bilen men inser att ratten inte rör på sig? Blir lite konfunderad,stänger av och sätter på igen, men samma sak,det konstateras att servon inte går igång.
Går ut ur bilen för att kolla under huven(finns en pöl på marken av någon vätska, dock verkar den inte färsk nog för att vara från mig tänker jag). Kollar runt lite, hittar dock inte behållaren för styrservoolja? Sätter mig i bilen igen och startar, vrider lite höger o vänster och woop så funkar den utan problem. Handlar klart och tar mig hem som vanligt.
Testade den nu ståendes och drog ut säkringen för att kolla så att de verkligen var servot,och det visade sig vara den som ovan inte funkat korrekt.
När jag lyssnar noga hör jag ett svagt men inte för svagt vinande när jag vrider på ratten stillaståendes(förutom vinandet verkar det funka, föredrar dock inte att ta ut och köra den just ifall att servon skulle ge upp mitt på vägen). Detta vinande finns en när ratten står still.
Nu vill jag höra era spekulationer?
Det är en Astra från 00 som titeln lyder
Senast redigerat av DUBBELPANNA (3 maj 2014)