Hej, då jag sökt och sökt men kräver ett mer personligt svar så kör vi på en egentråd.
Har börjat lite lätt på ett 8v turbobygge, det klassiska Bosch 968 och 3"lmm konceptet är det vi kör på, setupen är i stort sett komplett och kommer se ut såhär;
Fk bock från 95.
531 topp
Vx3 kam "satt ju i!"
B.W S200G turbo
Ajden Grenrör - SINGLE ENTRY, BYGGD FÖR INTERN WG!
3" avgas
6p sinter
Sachs 712 tryckplatta
Bosch 968 spridare
Justerbar BTR
3"lmm
Bosch 044 bränslepump
Alu intercooler
25 mm återcirkulerande dump
Anpassade chip
Grejen är den att intern WG:n öppnar på ca 1,5 bar, så för bästa effekt / driftsäkerhet, ska jag byta wastegate till en som hamnar i mitt arbetsområde eller ska jag satsa på att ta ut ett hål i kollektorn och köra extern?
Hur tänker och tycker ni? För och nackdelar?
I övrigt tas gärna kritik och tips på setupen.
Sitter med ipaden och lyckas inte lägga till bild på grenröret, men den finns i mitt fotoalbum.
Senast redigerat av Swemil93 (4 maj 2014)