Jag är kritisk till hjälpmedel, det tar bort ansvaret ifrån föraren och lägger det på tekniken istället.
Så om vi har dåliga förare i dagsläget är det inget mot vad det kommer vara om 20 år när tekniken i praktiken är i de flesta människors "första bilar".
Det är som med backvarnare, säkert bra ibland men det skapar en falsk trygghet för föraren då han eller hon snarare förlitar sig på pipen än att själv håller koll och "känner" att bilen inte kommer för nära bilarna runtomkring, detta kommer ju då sluta i kaos när bilens backvarnare packat ihop eller börjar "glömma" att varna. När väl olyckan är framme kommer föraren vara förvånad och inte förstå att det är förarens eget fel vilket gör att föraren inte kommer lära sig någonting av situationen och fortsätta i samma bana.
I framtiden kommer vi väl få se antingen en drös äldre bilar som bara står lite huller om buller för att backvarnarna inte fungerar eller så kommer det skapas ett nytt yrke där det finns folk som parkerar din gamla bil åt dig lite överallt (då förarna inte vet hur man parkerar utan sensorerna).
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!