2963
Sök

Byte av dämpare v70 t5

35 Inlägg
18 maj 2014
Trådstartare
Har en v70 t5 från 97. Det sitter 3'' dp och resten är 2,5'' , två dämpare på systemet är det. Nu till min fråga, har lite planer på att sätta dit en diesel japsdämpare och ta en bort en ljuddämpare. Någon som gjort detta och i så fall vilken dämpare ska bort, den längst ut eller mer i mitten? Även hur skillnaden blir?

Tack på förhand! smile

BTW om du ska vara hatisk mot japsdämpare skriv ej!

Evildan
18 maj 2014
Spara den längre bak.
Finns risk för att du kommer få ett riktigt tråkigt smattrande och gällt ljud annars.

Jag råder dig trots att jag är lätt hatisk mot dessa bröölande japsdämpare. big_smile

35 Inlägg
18 maj 2014
Trådstartare
Evildan skrev:
Spara den längre bak.
Finns risk för att du kommer få ett riktigt tråkigt smattrande och gällt ljud annars.

Jag råder dig trots att jag är lätt hatisk mot dessa bröölande japsdämpare. big_smile

OKej tack! Gillar inte den vanliga japsdämpare på volvo, ser rätt fult ut men diesel dämparen är mycket snyggare på enligt mig smile

Evildan
18 maj 2014
Jbergsten skrev:
Evildan skrev:
Spara den längre bak.

OKej tack! Gillar inte den vanliga japsdämpare på volvo, ser rätt fult ut men diesel dämparen är mycket snyggare på enligt mig smile

Du menar den med slutröret riktat nedåt med "dieseldämpare"?

Som bonus slår ett nedåtriktat slutrör sönder många av de gälla tonerna och du blir inte lika mycket ovän med dina grannar. wink

35 Inlägg
18 maj 2014
Trådstartare
Evildan skrev:
Jbergsten skrev:
Evildan skrev:
Spara den längre bak.

Som bonus slår ett nedåtriktat slutrör sönder många av de gälla tonerna och du blir inte lika mycket ovän med dina grannar. wink

Yes precis! Haha vilken tur wink men ljudet kommer måste väl bli lite högre? smile

Evildan
18 maj 2014
Jbergsten skrev:
Evildan skrev:
Jbergsten skrev:

Yes precis! Haha vilken tur wink men ljudet kommer måste väl bli lite högre? smile

Det borde det bli.

Hoppas det inte blir så högt och rungande att bilen inte går att åka i.
Sådan miss har jag gjort tidigare, V8 med en ljuddämpare låter mysigt tills det blir tråkig resonans vid lätt belastning runt 1200-1400rpm, och där ligger man som oftast i jämn fart med en Buick Roadmaster.

Hoppas du får till det på ett bra vis.

Sök