3466
Sök

Go Fast Bits/GFB/Scoobyparts/utomlands Garanti?

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
18 maj 2014
Trådstartare
Hej

Jag köpte mig en enligt mig dyr dumpventil ifrån Scoobyparts i början av förra året (mer än ett år sen vet ej hur lång garanti..) hursomhelst så har den börjat glappa i ringen som man ställer in hur mycket öppen den ska vara. Dumpen fungerar alltså utmärkt fortfarande men den ringen glappar och ger ifrån sig ett jobbigt ljud som hörs in i kupén när man kör mad

Det är en GFB RESPONS TMS BOV jag har köpt och den kostade ungefär lika mycket som intercoolern...

Hursomhelst det jag med tråden vill få fram är ifall någon tagit kontakt med GFB alt Scoobyparts ang garanti ärenden? Vill ju få bort ljudet men vill ju inte skruva bort dumpen heller och skicka iväg till antingen England eller Australien, tänker mig att bilen blir ståendes ganska länge då och jag har ingen annan bil att tillgå..
Är dom bra att ha att göra med? Blir det mycket krångel med garanti ärenden utomlands?

/Tobbe

5 089 Inlägg
18 maj 2014
Ingen aning vad du menar eller hur den ser ut men plocka isär den själv och se om det är en o-ring som är trasig eller något annat lätt fel?

\Lindgren

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
18 maj 2014
Trådstartare
Hittade nu att garantin är 1 år efter köpet.... så har ingen garanti längre..

http://www.gfb.com.au/phocadownload/use … ctions.pdf
På bild 5 så är det en pil med texten Venting bias adjuster. Det är den som glappar.

7 274 Inlägg
18 maj 2014
Skriv till dom ändå och se vad dom svarar.

Sök