granadadr skrev:
Evildan skrev:
Varför vill någon ha det på det viset att det skjuter?
Är jag för gammal att förstå vitsen?
nää du är bara för tråkig nu när du skaffat Prius
hehehe
nja om vi säger så här inom motorsporten så smäller å puffar å kvastar ju racebilar,, och därav är det lite fränt ju, se bara på kolfiber, vingar stora bromsar osv osv, det kommer ju från motorsporten
men att som jag sett någonstans där man bygger in ett tändstift en bränslepump som matar in bränsle i avgassystemet, som då tändstiftet antänder= LÖJLIGT
Var lika tråkig innan.
Bränslet skall förbrännas, en högeffektsmotor där det
behövs extra tillsatt bränsle för exempelvis kolvkylning kan jag förstå att det puffar och har sig till viss mån.
På en relativt orörd motor har jag alltid varit intresserad av att få ut så mycket effekt som möjligt = så fullständig förbränning av tillfört bränsle som är möjligt.
Att pilla och peta på insprutet/tändning enbart i syfte för att få avgassmällar...
Inom motorsporten förekommer stora bromsar, vingar osv just för att det
behövs, att förse en orörd bil med detta som gör den enbart tyngre är lika löjligt som dessa som förser sina VW Golf med BMW M3 backspeglar, tycker jag.
Styling, javisst det är en smaksak, och min smak är just inte åt plast&pys hållet, utan funktion, mindre vikt, mer effekt, bättre väghållning osv är vad jag uppskattar om det skall byggas något.
Liknande det här gamla bygget:
363hk på bakhjulen 750kg tomvikt. 0-100km/h under 5s.
"Just my two cents."